واکنش مدیرعامل استقلال به شایعه حذف از لیگ قهرمانان


واکنش مدیرعامل استقلال به شایعه حذف از لیگ قهرمانان

امیرحسن فاتی، مدیرعامل استقلال درباره احتمال حذف این تیم از لیگ قهرمانان آسیا گفت: متاسفانه شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در صدد برهم زدن آرامش استقلال هستند و هر بار به هر بهانه ای این را درخواست می کنند؛ این موضوع باعث شده تا استقلالی ها از لیگ قهرمانان آسیا خارج شوند. یک بار با شایعه تغییر مدیرعامل، یک بار با شایعه حذف استقلال از آسیا و یک بار با شایعه محرومیت استقلال از بدهی پروپیک.

وی ادامه داد: بیش از دو ماه است که باشگاه استقلال با فدراسیون فوتبال ارتباط خوبی دارد و تمام مدارک را به سهیل مهدی داده است. پس از یک هفته تا 10 روز بررسی در کمیسیون صدور مجوزهای حرفه ای، اسناد استقلال مورد تجدید نظر و بررسی قرار می گیرد.

متاسفانه اخبار منتشر شده اصلا صحت ندارد و باعث نگرانی هواداران شده است.

وی همچنین درباره شایعاتی مبنی بر وجود افرادی در داخل و خارج از باشگاه استقلال که از بدهی باشگاه به AFC خبر می دهند، اظهار داشت: من بی اطلاع هستم اما قطعا شیطنت حرف بزرگی است و دوستان داخل و خارج از استقلال ناراحت هستند. امیدوارم این ماجرا برای استقلال ختم به خیر شود.

فاتی افزود: استقلال و پرسپولیس بدهی انباشته دارند. از سال 1349 بدهی مالیاتی انباشته داریم. سال گذشته 14 پرونده را حل کردیم و امسال با 9 نفر تسویه حساب کردیم که هیچ کدام از آنها حتی در سه چهار سال گذشته تحت مدیریت من نبودند.

با این حال مصمم هستیم یک بار برای همیشه بدهی ها را تسویه کنیم تا مدیران بعدی دچار مشکل نشوند.

بیشتر بخوانید  رونمایی از تمبر مرحوم غلامرضا تختی !

مدیرعامل استقلال درباره خصوصی سازی این دو باشگاه نیز اظهار کرد: هر دو باشگاه با این مشکل مواجه هستند. امیدوارم خصوصی سازی سرآغاز شفافیت مالی در دو باشگاه باشد. وزارت ورزش متولی این کار است. البته بدهی به بازیکنان با احتساب بازیکنان داخلی بیش از 90 درصد است.

منابع مالی ما محدود است و اگر منابع مالی ما مانند سایر باشگاه ها باشد، یک بار برای همیشه حل می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا استقلال بودجه ای از دولت دریافت کرده است، گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه مصوب مجلس شورای اسلامی، دولت کمک ریالی به استقلال و پرسپولیس نکرده و نمی تواند. ما حتی یک ریال هم از دولت نگرفتیم و از طریق اسپانسرها تامین مالی کردیم.

در زمان مدیریت من، خودمان و با هماهنگی هیئت مدیره با در نظر گرفتن منابع مالی قرارداد را منعقد کردیم. با توجه به منابع مالی در تلاش هستیم تا مشکلات را حل کنیم و مجوز حرفه ای بگیریم. تمام مستندات باشگاه در دست کمیته صدور مجوز کارشناسی است و در حال بررسی است و امیدوارم مشکلی برای باشگاه استقلال پیش نیاید.

فاتی در پایان درباره دلخوری اش از مدیرعامل پرسپولیس گفت: من دوست ندارم این کلمه را به کار ببرم اما آقای انصاری فرد پیش بینی کرد چون اصلا بلیت فروشی دست باشگاه استقلال نبود و می خواستند. با حرف هایشان فضا را تقویت کنند.”


دیدگاهتان را بنویسید