مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

واکنش غیرمستقیم وزیر نفت به گاف همتی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سایت طلا ، عبدالناصر همتی رئیس سابق بانک مرکزی روز گذشته در پیام تصویری که از وی منتشر گردید، در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور از آمار صادرات اعلام کرد: «اعلام شد که صادرات کشور 40 درصد رشد داشته است اما به جزئیات اشاره نشده است که به نظر می‌رسد، منظور نسبت به سال گذشته بوده و از این نظر که تأثیر تحریم‌های ظالمانه کم شده، خبر امیدبخشی است. اما در سال 2021 نسبت به سال 2020 قیمت جهانی نفت و فرآورده‌های نفتی چیزی بیش از 60 درصد رشد داشته است، بنابراین اگر هیچ تلاشی هم نمی‌کردیم، قاعدتاً با صادراتی که در سال گذشته داشتیم، می‌توانستیم نزدیک به 60 درصد رشد درآمد داشته باشیم. بنابراین سؤال من از دولت سیزدهم این است که سهم دولت در خنثی‌سازی تحریم‌ها به چه میزان بوده است.»

همتی در این پیام تصویری در حالی آمار رئیس جمهور از صادرات را زیر سوال می برد که ظاهرا به درستی اظهارات آقای رئیسی را نخوانده یا نشنیده است. آنچه آقای رئیسی در خصوص افزایش 40 درصدی صادرات بیان کرده اند، مربوط به افزایش حجم صادرات است نه ارزش آن که متاثر از رشد قیمت جهانی نفت باشد.

امروز هم آقای اوجی وزیر نفت در پیامی که ظاهرا در پاسخ به گاف عجیب آقای همتی نگاشته شده، در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت:

1- ریاست محترم جمهور به درستی از افزایش 40 درصدی «میزان» صادرات نفت در دولت سیزدهم خبر داده‌اند.

2- تردیدی نیست که افزایش قیمت نفت هم روی افزایش درآمد کشور موثر بوده است.

بیشتر بخوانید  اقدام جالب باشگاه پرسپولیس در نقل‌وانتقالات

3- در مجموع وصول درآمدهای نفتی کشور بیش از چند برابر شده که حاصل افزایش میزان فروش و افزایش قیمت است.

4- اما از آن مهم‌تر، وصول درآمدهای نفتی در دولت سیزدهم است که جهش چشمگیری نسبت به قبل داشته و پول آن به صورت منظم در حال وصول است.

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *