واکنش علیرضا خمسه به جنجال در فضای مجازی


علیرضا خمسه به جنجال فضای مجازی واکنش نشان داد

دلگرم کننده: علیرضا خمسه در پاسخ به جنجال های موجود در فضای مجازی تاکید کرد که وقتی هنرمند نمی تواند کاری برای مردم انجام دهد چرا در فضای مجازی می گوید من 20 سال به همسرم خیانت کردم و با دیگری بودم؟ پس چرا به خاطر یادآوری وقایع روزمره به آنها زحمت بدهیم؟!

علیرضا خمسه کارگردان، نویسنده و بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در 8 بهمن 1330 در پامنار تهران به دنیا آمد. پدرش معمار بود و در یک شرکت مسافرتی کار می کرد و دائماً در مأموریت بود و خانواده اش با او از شهری به شهر دیگر کوچ کردند.

او چند هفته پیش برای بررسی پیشنهاد بازی در یک فیلم مجبور به بازگشت به تهران شد و با وجود اینکه آن پروژه سینمایی به سرانجام نرسید و حتی حضور بعدی او در «پایتخت 6» هم لغو شد، از این فرصت استفاده کرد. با این هنرمند صحبت کنید

او درباره اولین سفرش به سینما یا بازی روی صحنه گفت: اولین فیلم جدی که دیدم اسپارتاکوس بود که با مادرم در یکی از سینماهای لاله زار تماشا کردم. وقتی حدود هشت ساله بودم، آرزو می کردم که ای کاش پسر اسپارتاکوس بودم. چون قهرمان بود و در صحنه آخر همسرش بچه ای را در آغوش گرفته بود که نشان می داد دعوا ادامه خواهد داشت. در آنجا می خواستم که اوس احمد معمار (پدرم) جایگزین پدرم اسپارتاک شود.

واکنش علیرضا خمسه به جنجال در فضای مجازی

اولین حضور علیرضا خمسه در سینما

این هنرمند درباره اولین حضور خود در سینما گفت: وقتی به ایران برگشتم مهدی هاشمی برای فیلم «مرگ جزگرد» من را به بهرام بیضایی معرفی کرد و در سال 60 در این فیلم بازی کردم که اولین حضورم در سینما شد. در همان زمان در همان دهه 60 کار تلویزیونی من که بیشتر جنبه آموزشی و پانتومیم داشت شروع شد.

بیشتر بخوانید  بازیگران سینما در کیسه برنج بعد از 25 سال!

اما حضور تلویزیونی من به بیدار و بیدار برمی گردد. وقتی به ایران برگشتم، مهدی هاشمی من را به بهرام بیضایی معرفی کرد و فکر می‌کردم که او در مقایسه با آرمان‌های من آدم بزرگی نیست، بنابراین به مهدی هاشمی گفتم که نمی‌خواهم با یک فرد معمولی کار کنم و او پاسخ داد: حالا با یک فرد معمولی شروع کنید، بنابراین با افراد مسن تر کار خواهید کرد.

فکر می کردم «مرگ جزگرد» ضعیف ترین کار زندگی ام باشد، اما حالا بعد از 40 سال کار، وقتی می گویند اگر می خواهی شغلی را انتخاب کنی، می گویم «مرگ جزگرد» یعنی هنوز هست. درخشان ترین کار برای من جالب است که با اکراه پذیرفتم و شاید اگر اصرار مهدی هاشمی نبود در آن بازی نمی کردم.

خمسه درباره جنجال فضای مجازی برای هنرمندان اینگونه توضیح داد: مولانا داستان جالبی دارد. مسجدی را تعریف می کند که در آن یکی از نمازگزاران بین نماز صحبت می کند و نماز را قطع می کند، دیگری برمی گردد و می گوید گفتار تو نمازت را قطع کرد و سومی هم همین کار را می کند. این یک داستان در مورد فضای مجازی است. وقتی کسی می‌گوید تو با زندگی خصوصی ما چه می‌کنی، مؤمن کسی است که به کنیزش می‌گوید بین نماز گفتی و نمازت باطل شد، در صورتی که خودش هم دقیقاً همین اشتباه را کرده است.

وقتی سکوت کردم تمام تلاشم را کردم. وقتی تکلیف فضای واقعی ما مشخص نیست چگونه با فضای مجازی برخورد کنیم؟ وقتی فضای مجازی می تواند با یک اتفاق غیرعادی تعداد فالوورها را افزایش دهد، پس به چه چیزی می توان اعتماد کرد؟!

بیشتر بخوانید  بیوگرافی استاد ناصر جزکستی از عشق آواز تا شاگرد استاد تاج اصفهانی

در عین حال، پس از شنیدن اخبار و اطلاعات منفی و بد، مردم با خود می گویند: «اگر شفای قلبم درد می کند / نمک پاشیدن به دلم، چرا؟» به عنوان یک هنرمند، اگر کاری از دستم بر نمی آید برای مردم انجام دهم. اجازه بدهید بگویم 20 سال است که به همسرم خیانت می کنم و با یکی دیگر هستم؟ پس چرا به خاطر یادآوری وقایع روزمره به آنها زحمت بدهیم؟!

جداکننده خط

بیشتر

فیلم | استندآپ کمدی علیرضا خمسه در کانادا جنجالی شد + واکنش …

پایتخت 6 بدون باب پنجعلی ساخته می شود؟! | دلیل حذف خمسه از …

توضیحات علیرضا خمسه درباره برکناری بابا پنجعلی از پایتخت


دیدگاهتان را بنویسید