واکنش عربستان سعودی به برکناری نخست وزیر و تعلیق پارلمان تونس – اخبار آسیای غربی – اخبار بین المللی تسنیم


به گزارش گروه بین الملل آژانس تسنیمدر بیانیه وزارت امور خارجه عربستان سعودی آمده است که ریاض پشت هر آنچه از امنیت و ثبات تونس حمایت می کند ، ایستاده است.

به گزارش خبرگزاری دولتی عربستان سعودی “واس” ، در این بیانیه آمده است: “ما اطمینان داریم كه رهبری تونس قادر به غلبه بر وضعیت موجود خواهد بود.”

وزارت امور خارجه عربستان سعودی افزود که دولت عربستان سعودی حوادث کنونی را که توسط جمهوری تونس تحت نظارت قرار دارد ، دنبال می کند.

در این بیانیه همچنین آمده است كه عربستان سعودی به امور داخلی تونس احترام می گذارد و آن را امری حاكمیت می داند.

این وزارتخانه از جامعه بین المللی خواست تا به تونس کمک کند تا از پس چالش های اقتصادی ، بهداشتی و پزشکی خود برآید.

در این بیانیه همچنین حمایت ریاض از تلاش های دولت تونس برای حل مشکلات این کشور تأکید شده است.

قائد سعید رئیس جمهور تونس در بیانیه ای که اواخر یکشنبه شب منتشر شد گفت که وی از قدرت مشروطه خود برای برکناری نخست وزیر هشام المشیشی و تعلیق پارلمان به مدت 30 روز استفاده کرده است.

در هفته های اخیر ، افزایش قابل توجهی در فراوانی و میزان مرگ و میر ناشی از اپیدمی تاج در تونس و ضعف حکومتداری مقامات باعث افزایش خشم عمومی علیه دولت و گسترش اعتراضات در سراسر کشور شده است.

از سوی دیگر ، مجتهد ، افشاگر معروف اسرار آل سعود ، در بیانیه ای در شبکه های اجتماعی با استناد به منابع نزدیک به محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و محمد بن زاید ، ولیعهد ابوظبی ، گفت که این دو نفر رئیس جمهور بودند. وعده 5 میلیارد دلار اگر بتواند کودتا کند تا تونس پس از کودتا وارد رکود اقتصادی نشود.

بیشتر بخوانید  اولین واکنش امیر عبداللهیان به شهادت خبرنگار الجزیره

مجتهد افزود: وارث تاج و تخت سعودی و همتای وی از امارت 700000 حساب فیس بوک را زیر نظر داشتند که اکثر آنها جعلی بودند تا برای کودتا در تونس آماده شوند و سپس از آن حمایت کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید