واکنش سازمان مالیاتی در مرزهای لیست خانه های خالی / اطلاعات باید از طریق پروتکل رسمی به سازمان مالیاتی برسد – اخبار اقتصادی ایران – اخبار اقتصادی تسنیم


هادی هانی ، معاون فناوری سازمان مالیاتی ، در مصاحبه با یک خبرنگار اقتصادی آژانس تسنیم وی در پاسخ به سوالی مبنی بر عدم پذیرش اطلاعات ارسالی توسط وزارت راه و شهرسازی توسط سازمان مالیاتی ، گفت: از سال 1394 که اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم تصویب و ابلاغ شد ، وزارت راه و شهرسازی وظیفه ایجاد پایگاه داده خانه های خالی را بر عهده داشته است. “

وی افزود: در قانون ، وزارتخانه تعیین کننده خالی بودن خانه و به ویژه خالی بودن خانه است. ماده 54 اصلاحیه مکرر قانون مالیات های مستقیم و همچنین اصلاحیه مجلس شورای اسلامی در همین ماده در سال گذشته ، بحث جدی در مورد خالی بودن این خانه در یک تاریخ دارد.

عسل ادامه داد: به عنوان مثال ، در ماده 54 قدیمی ، اگر خانه تا یک سال خالی بود ، از این مالیات معاف بود و از سال دوم مالیاتی برای آن در نظر گرفته شده بود ، اما در ماده 54 مجلس اصلاح شده ، اگر خانه 120 روز در سال خالی باشد ، از این مالیات معاف است. در نتیجه ، تعیین دقیق زمان خالی بودن خانه برای وزارت راه و شهرسازی مهم است.

وی با بیان اینکه سال گذشته بحث پایگاه داده در وزارت راه و شهرسازی با دقت بیشتری کنترل شد و آنها با دستگاه های مختلف تماس گرفتند و داده ها را جمع آوری کردند ، افزود: “حتی ما از سیستم مالیات اطلاعات کافی و کاملی را در اختیار آنها قرار دادیم اعتبار سنجی “و اظهارات خود و اطلاعات افراد را با دقت بررسی کنید و در آخر به خانه مالیات اعلام کنید کدام خانه خالی است و از چه تاریخی.

بیشتر بخوانید  جذابیت بی حدو حصر ترلان پروانه

معاون فناوری اداره امور مالیاتی گفت: “سال گذشته رایزنی ها ادامه یافت و وزارت راه و شهرسازی چندین بار اعلام كرد كه ما اطلاعاتی را به اداره مالیات ارائه داده ایم.” این مسئله بی اهمیت نیست و به کاربر امکان دسترسی به سیستم نرم افزاری که برای این منظور ایجاد کرده اند داده می شود.

اطلاعات باید در مورد سیستم تبادل داده ایالتی در اختیار اداره مالیات قرار گیرد

وی افزود: از آن زمان ، ما تأكید كردیم كه طبق تصمیم هیئت اجرایی فناوری كشور و به منظور تأیید و رفع نگرانی های بی چون و چرای اطلاعات ارائه شده به سیستم مالیاتی ، اطلاعاتی را به صورت وب دریافت می كنیم. بستر خدمات و دولت برای تبادل داده ها. “

خانی با اشاره به اینکه وب سرویس توسط سازمان مالیاتی نوشته شده و به وزارت راه و شهرسازی تحویل داده شده است ، گفت: در جلسه ای که هفته گذشته در کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی برگزار شد ، تصمیم بر این شد که وب سرویس و جریان اطلاعات مربوط به خانه های خالی باید در بستر تبادل الکترونیکی دولت با سازمان مالیاتی ایجاد شود.

این مقام مسئول در حوزه مالیات ادامه داد: البته این سازمان بر اساس اطلاعاتی که از وزارت راه و شهرسازی و بر اساس جای خالی خانه دریافت می کند ، مالیات را مطالبه می کند.

هدف از مالیات بر خانه های خالی تنظیم ، نه برنده شدن است

وی با تأکید بر اینکه هدف سازمان مالیات از مالیات بر خانه های آزاد درآمدزایی نیست ، گفت: ماهیت این قوانین تنظیم بازارهای اقتصادی کشور به ویژه در مبارزه با تجارت مخرب مسکن و عادی سازی اقتصاد است. فعالیتها در این زمینه “

بیشتر بخوانید  پذیرش وثایق جدید بانکی از امروز + جزئیات

امیدواریم مردم همکاری خوبی داشته باشند و بانکهای اطلاعاتی ایجاد شده در وزارت راه و شهرسازی با کمک همه دستگاههای اجرایی کاملتر و قابل اعتمادتر باشند و بتوانیم این آیین نامه را در مورد مسکن داشته باشیم. بازار.

اطلاعات باید از طریق یک پروتکل رسمی به IRS برسد

معاون وزیر فناوری سازمان امور مالیاتی در پاسخ به سوالی درباره امکان ارائه اطلاعات مربوط به دوره رایگان خانه ها در سیستم املاک و مستغلات گفت: با گذشت زمان از نظر بلوغ بالغ می شوند.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر این کار در وزارت راه و شهرسازی آغاز شده است. در نسخه اولیه که دیدیم ، در برخی ارقام اطلاعاتی کاستی هایی وجود داشت که در جلسات تخصصی ارائه و تصمیمات لازم اتخاذ شد. در حال حاضر ، نگرانی اصلی این است که اطلاعات بر اساس پروتکل های رسمی به اداره مالیات برسد تا از عدم انکار بحث آن اطمینان حاصل شود.

در حال حاضر ، نه اداره مالیات و نه وزارت راه و شهرسازی نمی توانند کامل بودن داده ها را بگویند. با گذشت زمان و با تبادل اطلاعات بین ما ، وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه های مرتبط ، این اطلاعات کاملتر می شوند.

هانی گفت: اصلی ترین مشكلی كه امروز در حوزه های مختلف اقتصاد كشور به ویژه تجارت مخرب در بازارهای مختلف از جمله مسكن ، اتومبیل و ارز داریم ، عدم شفافیت اطلاعات و عدم دسترسی به اطلاعات دقیق و تمیز برای برنامه ریزی عملیاتی. “شروع این حرکت می تواند ما را در آینده چیزهای بهتری ببیند.

بیشتر بخوانید  برگزاری یک عروسی یکی از مهمترین چالشهای تاجگذاری در اسفراین است

وی با تأکید بر اینکه رویکرد دولت و سازمان مالیاتی در این بحث تنظیم اقتصاد کشور است ، اظهار داشت: در سطح جهان ، سیستم مالیات برای ایجاد درآمد برای دولت و جبران هزینه های جاری و همچنین تأثیر مستقیم بر اقتصاد ، دو نقش دارد. شفافیت کشور و بازارهای اقتصادی. “در کشور ، که قطعاً دومین نقش مهم است.

سرانجام معاون فناوری سازمان مالیاتی گفت: اگر می خواهیم مشکلات اقتصادی کشور را حل کنیم باید تا آنجا که ممکن است در زمینه های مختلف اقتصادی کشور به شفافیت دست پیدا کنیم. برای این منظور ، پایگاه های اطلاعاتی باید کاملتر باشند تا اجازه ندهیم برخی از افراد از کمبود اطلاعات در دستگاه های تصمیم گیری و حتی ناظر استفاده کرده و به اقتصاد کشور آسیب برسانند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید