واکنش بدن به رژیم لاغری اشتباه


رژیم غذایی – امروزه تعداد افرادی که به دنبال یک رژیم غذایی سریع و فعلی برای کاهش وزن هستند کم نیستند، اگر این رژیم را دنبال می کنید به این نکته توجه کنید.

بدن به رژیم غذایی اشتباه برای کاهش وزن واکنش نشان می دهد

بسیاری از افراد، به خصوص خانم ها، سعی می کنند وزن خود را به صورت شخصی کاهش دهند. سلایق شخصی در رژیم غذایی و تغذیه توجیه علمی ندارد و موثر نیست. این گونه روش های خودسرانه نه تنها بیهوده است، بلکه باعث تنش عصبی و رفتار می شود.

اولین و رایج ترین اشتباهی که افراد در برنامه کاهش وزن مرتکب می شوند این است که کالری دریافتی خود را اشتباه محاسبه می کنند. بدترین راه برای شروع رژیم کاهش ناگهانی میزان کربوهیدرات ها و در نتیجه از دست دادن مقدار زیادی مایعات بدن است. کاهش مایعات به مقدار مایع دریافتی بستگی ندارد، بلکه مستقیماً با توانایی بدن در حفظ مایعات مرتبط است.
این برنامه ها باعث کاهش چربی بدن نمی شود، بلکه در واقع فقط پروتئین ها از بین می روند که برای کلیه ها بسیار خطرناک است. زمانی که این نوع رژیم ها به طور موقت قطع می شود، فرد دوباره افزایش وزن را تجربه می کند و اغلب می بینیم که فرد حتی چاق تر از قبل از رژیم غذایی شده است.

موضوع کاهش وزن و بالعکس را باید با آگاهی از اعمال و واکنش های اندام های داخلی بدن آموخت. هنگامی که بسیاری از افراد مکانیسم کاهش وزن در سلول های بدن و چگونگی و در چه شرایطی چربی سوزی می شوند یا چگونه توده عضلانی و چربی در بدن تشکیل می شود، نمی دانند، بدیهی است که تلاش برای کاهش وزن یا چاق شدن بیهوده است. .
وقتی فردی نداند که چگونه انسولین در بدن ترشح می شود و از عملکرد انسولین در بدن آگاه نباشد یا تفاوت بین چربی های خوب و بد را نداند، رژیم لاغری جز سختی و عذاب چیزی برای او به ارمغان نمی آورد. . .

بیشتر بخوانید  درمان های خانگی تنفس سریع در اثر اضطراب

نکته: اگر گرسنه بمانید، به دلیل ذخیره چربی می توانید وزن اضافه کنید. اگر هدف شما گرسنگی و کاهش وزن است، باید در رژیم غذایی خود تجدید نظر کنید. به جای گرسنگی کشیدن، یک برنامه ورزشی خوب انتخاب کنید و بیشتر به باشگاه بروید. میوه، سبزیجات، حبوبات، گوشت بدون چربی و ماهی بخورید و سعی کنید 4 یا 5 بار در هفته با برنامه منظم ورزش کنید.

منبع: iic.ir


دیدگاهتان را بنویسید