واکنش ایران در برابر ایالات متحده و برخی از درگیری های غرب در اعتراضات اخیر کوبا



سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده و برخی کشورهای غربی خواستار مداخله در اعتراضات اخیر در کوبا شدند و هرگونه دخالت در امور داخلی این کشور را محکوم کردند و خواستار پایان فوری تحریم های یک جانبه آمریکا علیه سایر کشورها از جمله کوبا شدند.

به گزارش ایسنا ، سعید حاتب زاده گفت: کوبا بیش از شش دهه با تحریم های گسترده ای از سوی ایالات متحده روبرو بوده است که این امر اقتصاد و شرایط زندگی این کشور را به ویژه در زمینه بیماری همه گیر تاج در شرایط دشواری قرار داده است.

وی افزود: در این زمینه ، كه در وهله اول ایالات متحده مسئول بسیاری از مشكلات ایجاد شده برای مردم كوبا است ، آنها طرفداران اعتراضات كوبا بوده اند و سعی كرده اند با نقض آشكار قوانین صریح بین المللی در امور داخلی كوبا دخالت كنند. . “

سخنگوی وزارت امور خارجه تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در موضع اصولی خود ضمن محکوم کردن تحریم های غیرقانونی آمریکا که عامل مهمی در مشکلات اقتصادی مردم کوبا است ، هرگونه دخالت در امور داخلی این کشور را محکوم می کند. ایالات متحده با ابراز همبستگی با مردم و دولت کوبا و خواستار پایان فوری تحریم های یک جانبه آمریکا علیه کوبا ، با ظلم روبرو است.

انتهای پیام

بیشتر بخوانید  راه اندازی کلینیک فوق تخصصی ام اس در بیمارستان شهید مطهری ذوب آهن اصفهان + فیلم

دیدگاهتان را بنویسید