واکنش ایران به اظهارات گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل



به گزارش سلام نو به نقل از فارس، سعید خطیب زاده اظهارات اخیر گزارشگر ویژه درباره وضعیت حقوق بشر را مغرضانه، مغرضانه و پر از اطلاعات و نتیجه گیری مغرضانه و نادرست خواند.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه، ۲۷ اسفند) به گزارش و اظهارات اخیر جاوید رحمان، گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در ایران، واکنش نشان داد و گفت: مغرضانه و مغرضانه. گزارشگر اطلاعات و نتیجه‌گیری نادرست وضعیت حقوق بشر در ایران، تأکید می‌کند که رویکرد سیاسی و گزینشی به حقوق بشر نه تنها کمکی به ارتقای آن نمی‌کند، بلکه باعث تخریب و تضعیف حقوق بشر می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران با محکوم کردن اقدامات قهری یکجانبه، به آثار منفی این اقدامات بر برخورداری از حقوق بشر توسط گزارشگر ویژه رسیدگی نکرد. می داند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در مورد این گزارش که به طور رسمی از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل منتشر شده است، اظهار نظر مفصلی کرده است.

خطیب زاده با رد اتهامات و ادعاهای واهی خبرنگار که بر اساس اطلاعات نادرست از منابع مغرض اعم از گروه های تروریستی و غرب است، تاکید کرد: متاسفانه این رویکرد صمیمانه با بی توجهی خبرنگاران به دیدگاه ایران مواجه شد و موید موضع گیری سیاسی و مغرضانه وی بود. رویکرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران ضمن رد رویکرد دوگانه و ریاکارانه کشورهای غربی در قبال حقوق بشر، متعهد به حمایت و ارتقای حقوق بشر در جهان و همچنین ارتقای حقوق بشر مردم خود است. تحمیل توافق یکجانبه آمریکا اقدامات قهری جدی است.

بیشتر بخوانید  ترکیب تیم اقتصادی دولت رئیسی اعلام شد

دیدگاهتان را بنویسید