واکنش آمریکا به احتمال برگزاری دور هفتم مذاکرات در وین



سخنگوی وزارت امور خارجه در کنفرانس مطبوعاتی درباره احتمال برگزاری هفتمین دور مذاکرات هسته ای در وین به س questionsالات پاسخ داد.

ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا شب گذشته در یک کنفرانس خبری گفت که اطمینان دارد مذاکرات برای از سرگیری توافق هسته ای در وین از سر گرفته می شود و رایزنی ها انجام خواهد شد. وی گفت: می توانم بگویم که شما را به خود ایرانی ها ارجاع می دهم تا از مشورت های آنها و آنچه در پایتخت آنها اتفاق می افتد بازخورد دهید. به نوبه خود می توانم بگویم که تیم مذاکره کننده به وزارت بازگشت و از طریق مقاماتی از جمله آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه با آن ملاقات کرد و از روند مذاکرات مطلع شد.

پرایس درباره این گفت: “البته ، در دنیای دیپلماسی هیچ چیز قطعی نیست ، اما من فکر می کنم که دور هفتم مذاکرات در زمان مناسب انجام شود و هیئت ما امیدوار است که در دور بعدی مذاکرات شرکت کند.” از سرگیری مذاکرات.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به این سال که آیا تیم مذاکره کننده آمریکا در پایتخت به پایان رسیده است ، گفت: “من فکر می کنم بله ، کار ما تمام شد.”

وی در پاسخ به این سال که آیا منتظر تماس اروپایی ها برای بازگشت به مذاکرات است ، گفت: “بدیهی است که تیم مذاکره کننده هنوز در اینجا است ، هنوز درگیر بحث ها است ، کارهای مهمی را از وزارت انجام می دهد ، اما وقتی هیئت آماده باشد برای بازگشت به وین.

بیشتر بخوانید  مدارس اصفهان فردا تعطیل است چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت + تعطیلی – ایران چطور

براساس این گزارش ، این مقام آمریکایی گفت: مذاکرات برای تمدید توافق هسته ای بین اعضای کمیسیون مشترک با حضور آمریکایی ها در وین ، محل مذاکرات ، در جریان است. مذاکرات به سمت احیای توافق با بازگشت ایالات متحده به توافق هسته ای و بازگشت ایران برای اجرای مجدد تعهدات شورای امنیت سازمان ملل متحد ، که با اقدامات جبرانی در نتیجه خروج آمریکا از آژانس انرژی هسته ای آمریکا کاهش داده بود ، پیش می رود.

ایالات متحده و ایران مذاکرات مستقیمی انجام نداده اند و مقامات آمریکایی در حال رایزنی با نمایندگان سایر اعضای شورای امنیت هستند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید