واکسیناسیون گروه سنی 45 تا 48 سال در هرمزگان با دستور وزیر بهداشت


 واکسیناسیون گروه سنی 45 تا 48 سال در هرمزگان

MeetNews دکتر محمود حسي پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: تاکنون 250 هزار و 651 دوز واکسن کرونا به هرمزگان تزريق شده است که 211 هزار و 12 مورد دوز اول و 39 هزار و 639 دوز دوم را دریافت کرده اند.

وی با اشاره به تلاش همه نیروهای بهداشتی برای تسریع در واکسیناسیون تاج در هرمزگان ، خاطرنشان کرد: به طور متوسط ​​بیش از 10 هزار نفر روزانه در برابر تاج واکسینه می شوند.

وی خاطرنشان کرد: واکسیناسیون گروه سنی 50 سال به بالا از چند روز گذشته در هرمزگان آغاز شده و با امکان ثبت گروه سنی 45 تا 48 سال در سیستم بهداشت ، واکسیناسیون این گروه نیز آغاز می شود.

وی سابقه الکترونیکی سلامت برای این گروه سنی را شرط ثبت نام عنوان کرد و افزود: افراد باید پس از افتتاح سیستم salamat.gov.ir و تنها پس از دریافت پیامک برای واکسیناسیون ثبت نام کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان واکسیناسیون را یکی از مهمترین راههای پیشگیری از بیماری عروق کرونر قلبی عنوان کرد و گفت: در میان شهرهای استان بشاگرد با تزریق بیش از 80٪ واکسن در افراد بالای سال 48 و شهر یاسک با 35٪ کمترین میزان دریافت. وی در بین شهرهای هرمزگان واکسینه شد.

دکتر حسین پور با اشاره به وضعیت بحرانی بیماری کرونر قلب در هرمزگان تأکید کرد: در این شرایط همه افراد باید پس از دریافت پیام کوتاه به مراکز واکسیناسیون پزشکی مراجعه کنند ، زیرا اجتناب از واکسیناسیون برخی افراد باعث شیوع مجدد ویروس می شود. در جامعه. “و چیزهای زیادی را به لبه مرگ برسان.

بیشتر بخوانید  تنگ برنجان سیروان مقصدی مناسب برای گردشگری است

وی تعداد فوت های تاج در شب گذشته در هرمزگان را 13 مورد اعلام کرد و افزود: با در نظر گرفتن این تعداد ، تعداد کل مرگ های تاج در استان به 1629 نفر رسیده و وضعیت 30 بیمارستان تاجی در هرمزگان بسیار جدی گزارش شده است “پزشکان امید چندانی به بهبودی آنها ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید