واکسیناسیون نیمی از جمعیت لنگرود تا پایان تابستان



ایسنا / گیلان لنگرود ، مدیر شبکه بهداشت ، با بیان اینکه واکسیناسیون تاج از فوریه 2010 آغاز شد ، توضیح داد: در حال حاضر روند واکسیناسیون در حال افزایش است و ما تا پایان ماه سپتامبر بیش از نیمی از جمعیت شهر را واکسینه خواهیم کرد.

دکتر الهام عاشوری در جلسه شورای شهر لنگرود ، با اشاره به کار 20 ماهه شبکه بهداشت شهرستان ، اظهار داشت: پس از شیوع بیماری عروق کرونر قلب ، تمام توجه به معالجه بیمارستان متمرکز شد ، اما اکنون پیشگیری از این جهت است که ما کار کردن

وی افزود: شبکه بهداشت به جای مراجعه بیمار به بیمارستان برای کنترل بیماری در مراحل چاقی و جلوگیری از تعداد بستری شدن در بیمارستان به بیمار مراجعه می کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان لنگرود با اشاره به آغاز طرح غربالگری تلفنی کرونا در بهار سال 1999 ، گفت: این پروژه به تدریج تکمیل شد و ما با برقراری ارتباط با خانواده های آنها خدمات راهنمایی و بهداشتی را ارائه دادیم. .

عاشوری از اجرای طرح بزرگ حاج قاسم سلیمانی برای غربالگری بیماران کرونر در دسامبر سال 1999 خبر داد و افزود: بر اساس این طرح ، 95 درصد از خانواده های غربالگر و سفیران بهداشت را شناسایی کرده ایم.

وی با بیان اینکه شاهد افزایش تعداد بیماران در مراکز درمانی پیچیده و مراکز 16 ساعته در سطح شهر هستیم ، گفت: در حال حاضر وضعیت زردی داریم اما به دلیل ظهور بیماری پنجم و قرمز و نارنجی بودن وضعیت شهرهای اطراف ، تغییر رنگ لنگرود نیز وجود دارد ، بنابراین ما باید پروتکل های بهداشتی را دنبال کنیم.

بیشتر بخوانید  ویدیویی شگفت انگیز از توله‌های تمساحی که صدای تیراندازی در می آوردند!

مدیر شبکه بهداشت و درمان لنگرود با بیان اینکه یکی از فرصت های ایجاد شده در سایه تهدید بیماری کرونر قلب شناسایی جمعیت مفقود شده این شهر است ، افزود: بسیاری از خانواده ها پرونده بهداشتی در مراکز بهداشتی ندارند و بنابراین ما این موضوع را شناسایی کردیم. بازدید از خانه ها “

وی تعداد کل موارد مشکوک به بستری عروق کرونر در شهر لنگرود را در 20 ماه گذشته 2552 مورد محاسبه کرد و یادآور شد: از این تعداد 2177 نفر با بهبودی ترخیص شدند و متاسفانه 375 نفر فوت کردند. همچنین در مراکز بهداشتی 11 هزار و 112 مورد مثبت و در موارد سرپایی و سرپایی 2 هزار و 651 مورد مثبت داشته ایم.

عاشوری از پیگیری و تحت پوشش قرار دادن بیش از 11000 بیمار و خانواده های آنها خبر داد و گفت: افتتاح بیمارستان 132 تختخوابی شهید حسین پور یکی دیگر از تحولات مثبت در سال گذشته است. در همین حال بیمارستان لنگرود ، بیمارستان تعیین شده در شرق گیلان بود و در آن دوره از پذیرش هیچ بیماری محروم شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان لنگرود ، با اشاره به راه اندازی شش تخت مراقبت ویژه و اضافه شدن دستگاه های سونوگرافی و سی تی اسکن با هدف دولت در این شهر ، گفت: سی تی اسکن بخش خصوصی برای مردم بسیار گران است. هزینه کمتر از 100000 تن

وی با بیان اینکه واکسیناسیون تاج از فوریه 2010 آغاز شد ، تصریح کرد: در حال حاضر روند واکسیناسیون در حال افزایش است و تا پایان شهریور بیش از نیمی از جمعیت شهر را واکسینه می کنیم. تا به امروز ، به شهرستان 19،750 دوز واکسن داده شده است که از این تعداد 17،547 دوز تزریق کرده ایم. البته 11،645 نفر دوز اول و 5902 نفر دوز دوم را دریافت کردند.

بیشتر بخوانید  رقابت ۸ چهره برای تصدی شهرداری همدان

عاشوری از واکسیناسیون کامل 7 درصد از جمعیت این شهرستان خبر داد و افزود: 12 درصد از افراد بالای 18 سال به عنوان جمعیت واکسیناسیون هدف ، دوز اول را داده اند. همچنین 38٪ افراد مسن بالای 60 سال دوز دوم دریافت کردند.

وی معتقد بود که واکسیناسیون جمعی به کمک ادارات و دستگاه ها احتیاج دارد و گفت: جمعیت شهری شهر لنگرود بسیار زیاد است و به همین دلیل نیاز به اختصاص مکان بزرگی برای واکسیناسیون و تجهیز آن برای واکسیناسیون داریم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید