واکسیناسیون معلمان و اساتید دانشگاه از قزوین از اواسط سپتامبر آغاز می شود – اخبار قزوین – اخبار استانهای تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب قزوین، پیمان نامدار در نشست خبری با اصحاب رسانه و روزنامه نگاران استان قزوین که ظهر امروز در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد ، گفت: واکسیناسیون معلمان ، اساتید دانشگاه های استان قزوین و همچنین کادر آموزشی مدارس و مراکز دانشگاه ها علیه ویروس کرونا از نیمه دوم سپتامبر آغاز می شود.

وی با اشاره به آغاز واکسیناسیون در استان قزوین بالای 60 سال گفت: اگر در زمان بلوغ دوز کافی واکسن تاج دریافت کنیم ، معلمان و اساتید دانشگاه را به موقع واکسینه می کنیم و به احتمال زیاد شاهد سال تحصیلی جدید خواهیم بود. “ما شخصاً دروس را برگزار خواهیم کرد.

نامدار در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در مورد وضعیت واکسیناسیون دانش آموزان و دانشجویان در استان ، افزود: ما قصد نداریم افراد زیر 18 سال را در سراسر کشور واکسینه کنیم ؛ زیرا واکسیناسیون این افراد در اولویت نیست.

ساخت بیمارستان الحاقی راجائی با 160میلیاردها جلد وام شروع شده است

دبیر و سخنگوی ستاد تاجگذاری كوزوین در بخشی دیگر از سخنان خود از افزایش تعداد بیماران غیر كرونر و غیر شرایین در استان خبر داد و گفت: “ما در تلاش هستیم روند پر كردن تخت های بیمارستانی را از طریق كرونر مدیریت كنیم. بنابراین ما دچار کمبود تخت نمی شویم. “

نامدار همچنین به فرارسیدن عید سعید قربان اشاره کرد و افزود: به دلیل کمبود تجهیزات پزشکی از جمله سیلندرهای اکسیژن ، پول خرج شده برای خرید گوسفند و قربانی کردن آنها می تواند برای نذر سلامتی اختصاص یابد ؛ زیرا امروزه بسیاری از بیماران کرونر و غیر کرونر ما حتی توانایی پرداخت هزینه درمان در بخش دولتی را ندارند.

بیشتر بخوانید  جمع بندی اخبار مهم در ۹ شهریور ماه ۱۴۰۳ | خلاصه‌ای از مهم‌ترین رویدادهای شبانگاهی

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم در مورد وضعیت به روزرسانی بیمارستان شهید رجایی قزوین ، وی اظهار داشت: ساخت یک ساختمان اضافی به بیمارستان شهید رجایی که مشکل کمبود تخت در بخش تروما و جراحی ما را برطرف می کند ، با اختصاص 160 میلیارد تومان. تکمیل ساختمان و راه اندازی آن مشکلات درمانی ما را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

روزانه 200 بیمار کرونر با قزوین در خانه تحت درمان قرار می گیرند

اما بخشی از کنفرانس مطبوعاتی به مطالعه وضعیت طرح مراقبت در منزل اختصاص داشت. رئیس سیستم مراقبت در منزل دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز از جذب 340 نفر از نیروهای بهداشتی داوطلب از جمله پزشکان ، پرستاران و بهورزان برای این طرح خبر داد و گفت: با توجه به اینکه این طرح از روز اول آغاز می شود. در ساعت 1400. پس از حدود 4 ماه استفاده ، متوجه شدیم که با استفاده از آن 50٪ از هزینه های پزشکی صرفه جویی شده است.

معصومه یکه فلاح معتقد است که اجرای این طرح به نفع سیستم بیمه و درمان استان قزوین است و افزود: مهمترین مزیت این طرح که برای اولین بار در اداره درمان همگانی استان قزوین معرفی شد ، جلوگیری از بروز مجدد بستری شدن در بیمارستان. اشغال تخت بیمارستان به طور قابل توجهی هزینه مراقبت های پزشکی برای افراد و بیمارستان های دولتی را کاهش می دهد.

وی ادامه داد: در حال حاضر به عنوان بخشی از اجرای طرح مذکور ، روزانه به 200 بیمار کرونر خدمات ارائه می دهیم و در صورت نداشتن اورژانس ، بیماران ما می توانند روند درمان را طی کرده و به راحتی و با کمترین هزینه به مرحله بهبودی برسند. علائم. “

بیشتر بخوانید  پیام تسلیت علی لاریانی درگذشت همسر آیت الله جواد آملی

مدیر طرح مراقبت از منزل در دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه اجرای طرح مراقبت در منزل باعث تعطیلی بیمارستان صحرایی شد ، گفت: از ابتدای فروردین امسال تاکنون 3000 بیمار کرونر ما از مزایای این بیماری بهره مند شده اند. این طرح و بیشتر بیماران کرونر در ویزیت های استان قزوین از این نظر بهبود یافته و هیچ عود بیماری مشاهده نشده است.

یکه فلاح افزود: در این طرح بیمار یا همراه بیمار باید با 115 تماس گرفته و سپس با اورژانس تماس گرفته و در نهایت با انجام مراحل شماره گیری و ارتباط از خدمات مراقبت در منزل بهره مند شود.

انتهای پیام / ص

دیدگاهتان را بنویسید