مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

واکسیناسیون در کدام کشورها اجباری است؟ / نقاشی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


کشورهای اروپایی اخیراً پیشرفت سریعی در معرفی واکسن‌هایی علیه ویروس کووید-19 برای واکسیناسیون اجباری داشته‌اند. واکسیناسیون اجباری در برخی از کشورهای آمریکای لاتین و آسیایی نیز موجود است.

یک قانون جدید اتریش که همه بزرگسالان را ملزم به واکسینه شدن علیه ویروس کرونا می‌کند، هفته گذشته در میان بحث‌ها به اجرا گذاشته شد، در حالی که کشور همسایه آلمان در حال بررسی اقدام مشابهی است. در همین حال، جوامع مسن در ایتالیا، یونان و جمهوری چک برای واکسیناسیون اجباری در میان گروه های سنی پرخطر انتخاب شده اند. این افراد به افراد بالای 60 سال در یونان و جمهوری چک و افراد بالای 50 سال در ایتالیا تعریف می شوند.

همانطور که نقشه نشان می دهد، برای همه بزرگسالان در تاجیکستان، ترکمنستان و واتیکان که اولین کشورهایی هستند که این دستورالعمل را صادر می کنند، نیاز به واکسیناسیون علیه ویروس کووید-19 وجود دارد.

اندونزی و میکرونزی بعداً و همچنین اکوادور که برای افراد بالای پنج سال به واکسیناسیون عروق کرونر نیاز داشتند. در کاستاریکا، افراد زیر سن قانونی حق دریافت واکسن اجباری تاج را دارند.

در غیر این صورت، واکسیناسیون اجباری برای کارکنان بهداشتی یا برخی مشاغل دیگر وجود دارد که نیاز به سطح بالایی از تماس با مردم دارد. برخی از کشورها نیز تصمیم می گیرند که دستور صادر نکنند، اما مقررات سختگیرانه ای را برای افراد واکسینه نشده وضع می کنند.

اینفوگرافیک |  واکسیناسیون در کدام کشورها اجباری است؟

بیشتر بخوانید  قلعه ای شگفت انگیز در دل جنگل های گیلان
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *