واکسیناسیون “تب شدید” در گاوهای سنگین از لرستان آغاز شد



به گزارش ایرنا ، مصطفی زبردست روز یکشنبه در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: واکسیناسیون ماهی کاد سنگین در استان با استفاده از توان بخشهای خصوصی و دولتی در قالب 30 تیم عملیاتی از اوایل ماه اوت آغاز شد.

مدیر عامل دامپزشکی لرستان گفت: با توجه به اینکه تب برفکی یکی از بیماری های ویروسی شایع در بین دام ها است و می تواند صدمات زیادی به صنعت دامداری وارد کند ، طرح واکسیناسیون اجرا می شود.

زبردست افزود: همچنین امسال طرح واکسیناسیون سه میلیون نشخوارکننده کوچک در استان در برابر طاعون نشخوارکنندگان کوچک با استفاده از امکانات عمومی و خصوصی در استان اجرا شده و طبق برنامه ریزی های انجام شده برای سه سال متوالی اجرا می شود. “

وی اظهار داشت: واکسیناسیون به موقع ، ضد عفونی مداوم و جلوگیری از جابجایی افراد و وسایل نقلیه مختلف به سمت دام مهمترین راه پیشگیری از بیماریهای دامی است و دامداران باید از جابجایی دام خودداری کنند و اقدامات قرنطینه ای را اعمال کنند.

مدیر عامل دامپزشکی لرستان ادامه داد: سال گذشته پروژه هایی در زمینه واکسیناسیون علیه مالاریا ، آبله ، تب برفک و نیوکاسل در استان انجام شد و امسال طبق برنامه انجام شده ، واکسیناسیون های مختلف از جمله موارد ذکر شده ، طاعون نشخوارکنندگان کوچک اجرا می شود کربن

زبردست گفت: هم اکنون 3 میلیون و 800 هزار دام و 150 هزار دام سنگین در مناطق روستایی و عشایری لرستان وجود دارد.

بیشتر بخوانید  غفلت از اقتصاد ایران در سوریه و اراده قوی چین برای تسخیر بازار سوریه

دیدگاهتان را بنویسید