واکسیناسیون تاج در محله ای در کردستان انجام می شود



حسن محمودی روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگاران اظهار داشت: پنجمین مرحله از پروژه واکسیناسیون محله محور در این هفته در استان انجام می شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده طبق برنامه هفته گذشته شهید سلیمانی در استان برای مقابله با تاجگذاری ، اظهار داشت: طبق برنامه ریزی انجام شده هزار و 304 تیم در قالب چهار تیم برای نظارت ، مراقبت ، پشتیبانی و فعالیت های نظارتی انجام می شود.

مدیر گروه آموزش و ارتقا Health سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه شناسایی به موقع افراد مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب از مهمترین اهداف این طرح است ، شهید سلیمانی افزود:

محمودی با اشاره به نقش هر خانه به عنوان پایگاه بهداشتی اظهار داشت: در این طرح تشخیص ، جداسازی ، آموزش و ارتقا people’s دانش مردم در مورد این بیماری به صورت محله ای انجام می شود تا از این طریق میزان مرگ و میر را کاهش دهد. “

وی یادآور شد: از هفته گذشته تاکنون 3 هزار و 445 آزمایش تاج در استان در قالب طرحی توسط شهید سلیمانی بر روی افراد دارای علائم انجام شده است که از این تعداد 471 مورد مثبت اعلام شده است.

مدیر گروه آموزش و ارتقا Health سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان همچنین گفت: در مدت یاد شده 13 نفر تحت طرح ذکر شده تحت مراقبت پزشکی و پشتیبانی از بیماری کرونر قلب بودند.

محمودی با بیان اینکه از ابتدای اجرای این طرح ، تیم های مذکور آموزش های لازم را برای 9996 خانواده سالم در استان در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی ارائه داده اند ، افزود: 484 خانواده از بیماران مبتلا به کوید 19 آموزش دیده اند.

بیشتر بخوانید  شرایط جدید فروش لاستیک دولتی اعلام شد

وی یادآور شد: با شروع موج پنجم تاج نوع دلتا در کشور ، رعایت پروتکل های بهداشتی ، رعایت فاصله اجتماعی ، پرهیز از مکان های شلوغ و استفاده از ماسک راه های اصلی پیشگیری از بیماری است.

محمودی بر لزوم تقویت انطباق با پروتکل های بهداشتی در استان تأکید کرد و گفت: در صورت تب ، آبریزش بینی ، خستگی و گلودرد که از علائم تاج دلتا است ، با مراکز جامع سلامت یا مراکز آزمایش سلامت تماس بگیرید.

طی 24 ساعت تا ظهر روز دوشنبه ، 5 ژوئیه ، 103 بیمار جدید مبتلا به بیماری کرونر قلب در کردستان شناسایی و 193 بیمار در بیمارستان بستری شدند که 26 نفر از آنها وخیم هستند.

تا مارس 2010 ، کرونا 1،376 قربانی در کردستان دارد.

دیدگاهتان را بنویسید