واکسیناسیون افراد بالای 67 سال در فارس



ایسنا / فارس معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از آغاز واکسیناسیون افراد بالای 67 سال در استان فارس خبر داد.

دکتر عبدالرسول همتی روز یکشنبه (11 ژوئیه) به خبرنگاران گفت که تعداد آزمایشات عروق کرونر از زمان شیوع به 1111000 مورد رسیده است که 999،937 آزمایش مولکولی و 117371 آزمایش سریع است.

همتی گفت: 287 هزار و 262 بیمار مثبت با آزمایشات مولکولی تأیید و 19 هزار و 391 بیمار مثبت با انجام آزمایشات سریع در برنامه شهید حاج قاسم سلیمانی شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه تعداد کل بیماران شناسایی شده 306 هزار و 653 نفر است ، اضافه کرد: هزار و 752 نفر در حال حاضر در بیمارستان های فارس بستری و 171 نفر تحت مراقبت های ویژه در بخش مراقبت های ویژه به دلیل وخامت اوضاع جسمی بستری هستند.

مرگ و میر روزانه دو رقمی

همتی از مرگ 11 روستایی دیگر در اثر بیماری در روز گذشته خبر داد و تعداد کل مرگ های ناشی از کوید 19 از زمان شروع بیماری را 4889 نفر اعلام کرد.

واکسیناسیون اتومبیل

معاون بهداشتی دانشگاه گفت: با توجه به از سرگیری واکسیناسیون گروه های مختلف سنی به ویژه گروه سنی بالای 67 سال ، تیم های واکسیناسیون در دو انبار خودرو واقع در بلوار حسینی الهاشیمی (پارک کوهستان دراک) و ورزشگاه پارس واقع در شهرستان میانرود طی دو شیفت کاری صبح از ساعت 6 تا 10 صبح و عصر از ساعت 18:00 تا 22:00 از شهروندانی که پیام متنی دریافت کرده اند استقبال کنید.

همتی گفت: با توجه به گرمای هوا و مطابق با رفاه حال همشهریان ، زمان فعالیت پایگاه های خودرو در این ساعات گزارش شده است ؛ همچنین در تالار ملاصدرا واقع در شهر گلستان ، تالار سرداران واقع در ابتدای بلوار سرداران ، تالار حضرت علی بن ابی طالب (ع) واقع در شهر صدرا و یک اتاق مراقبت اجتماعی واقع در در کوچه زهرا (س) از ساعت 6 صبح تا پایان حضور مشتریانی که سفارش دریافت می کنند ، واکسن تزریق می شود.

بیشتر بخوانید  صفحه درخواستی شما پیدا نشد.

ثبت واکسن الزامی است

وی تاکید کرد: شهروندان باید قبل از تماس با مراکز واکسیناسیون در سامانه بهداشتی salamat.gov.ir ثبت نام کنند و فقط با دریافت پیامک با مراکز واکسیناسیون تماس بگیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه با اعلام اینکه ویروس کرونا ویروس هند به سرعت در جامعه در حال شیوع است و از قدرت عفونی بالایی نسبت به ویروس های جهش یافته قبلی برخوردار است ، با شناسایی 192 مورد ویروس جهش یافته هند در استان فارس و به ویژه در شهرهای شیراز ، کازرون ، لامرد ، مهر و نی ریز گزارش دادند.

همتی علاوه بر کسانی که منتظر واکسیناسیون بودند ، افرادی را از استان فارس دعوت کرد که این واکسن را نیز دریافت کرده اند ، پروتکل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک ، فاصله فیزیکی با دیگران و جلوگیری از اجتماعات شاد را انجام دهند. و باعث تأسف است ، زنجیره انتقال بیماری را کاهش می دهد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید