واکسن کرونا در برابر تمام سویه های در گردش در جهان موثر است



دکتر سید محمد جزایری ، عضو هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران ، روز جمعه به خبرنگار آموزشی ایرنا و ایرنا با بیان اینکه دلتا شایعترین سویه در اکثر کشورها است ، افزود: این سویه با واکسن از بین می رود. سازمان بهداشت جهانی می گوید این واکسن نیز در برابر این گونه موثر است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا افراد پس از دریافت واکسن تاج بیمار می شوند یا خیر؟ وی گفت: این امکان وجود دارد و افراد می توانند با واکسیناسیون به این بیماری مبتلا شوند.

جزایری گفت: “این در فضای مجازی شایعه نیست و مردم باید هنگام دریافت واکسن تاج مراقب باشند ، اما این مسئله نباید آنها را نگران کند.”

وی گفت: “به طور كلی این تصور غلط است كه واكسن همه چیز در مورد مبارزه با بیماری عروق كرونر قلب است.” واکسن نباید مانع بیماری شود ، اما واکسن دو اثر دارد ، اولین اثر جلوگیری از بیماری شدید و دوم جلوگیری از مرگ عروق کرونر.

جزایری افزود: تاکنون واکسن تاج در این دو مورد موفقیت آمیز بوده است. به عبارت دیگر ، ما با کاهش شیوع نوع شدید و مرگ و میر در افراد واکسینه شده روبرو هستیم ، اما افراد واکسینه شده می توانند مجدداً به این بیماری مبتلا شوند و حتی در بیمارستان بستری شوند. “اگر آنها بیماری زمینه ای نداشته باشند ، انشاالله ترخیص می شوند.

رئیس شبکه بیماری های ویروسی ایران گفت: مردم نباید فکر کنند که با واکسیناسیون به بیماری مبتلا نخواهند شد و تنها واکسیناسیون برای درمان این بیماری نیست.

بیشتر بخوانید  شکسته‌شدن رکورد واکسیناسیون در مازندران

وی اظهار داشت: افراد علاوه بر واکسیناسیون ، همچنان باید از نکات بهداشتی از جمله فاصله اجتماعی پیروی کنند ، ماسک بزنند و دستان خود را به طور مرتب بشویند.

دیدگاهتان را بنویسید