واکسن تایید شده آبله میمون



دولت همچنین اعلام کرد که نزدیک به 300000 دوز واکسن آبله میمون را در هفته‌های آینده تضمین می‌کند و 56000 دوز بلافاصله از انبار ملی به کشورها و حوزه‌های قضایی با بالاترین نرخ عفونت و جمعیت‌های آسیب‌پذیر ارسال می‌شود.

وزارت بهداشت و خدمات انسانی انتظار دارد که بیش از 750000 واکسن در تابستان و 500000 واکسن دیگر در پاییز به فروش برسد زیرا کارخانه‌ها دوزهای واکسن بیشتری تولید می‌کنند که در مجموع به 1.6 میلیون در سال جاری می‌رسد. کاخ سفید اعلام کرد: هدف از مرحله اولیه این استراتژی، کاهش سرعت شیوع این بیماری است.

واکسن Jinneos در حال حاضر توسط سازمان غذا و داروی آمریکا برای استفاده در برابر آبله و آبله میمون در افراد 18 سال و بالاتر تایید شده است. [طی دو دوز تزریق] تایید شده.

ایالات متحده اولین مورد تایید شده شیوع این بیماری را در اواسط ماه مه شناسایی کرد و از آن زمان تاکنون مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری 306 مورد را در 27 ایالت ثبت کرده است.

اولین مورد اپیدمی جهانی در اوایل ماه مه در بریتانیای کبیر شناسایی شد.

سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه اعلام کرد که 3413 مورد ابتلا به این ویروس را از 50 کشور و منطقه تایید کرده است. این آژانس بیان می کند که تنها یک مورد مرگ مربوط به شیوع فعلی است.

این اعلامیه چند روز پس از آن صورت می گیرد که یک هیئت مستقل از کارشناسان سازمان بهداشت جهانی اعلام کردند که تشخیص داده اند که شیوع آبله میمون یک اورژانس بهداشت عمومی و نگرانی بین المللی نیست.

بیشتر بخوانید  سرقت عجیب کولر گازی دو تکه پشت بام در دزفول / فیلم

دیدگاهتان را بنویسید