مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

واکسن آسترازنکا تامین شده است

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سایت طلا ،دکتر بهرام دارایی رئیس سازمان غذا و دارو در رامسر گفت: چندین میلیون دز واکسن آسترازنکا برای ادامه روند واکسیناسیون و تزریق به افرادی که قصد مسافرت به خارج از کشور را دارند تهیه شده است و باز هم درخواست داده ایم.

او افزود: ایران در دو سال گذشته مبالغ زیادی برای خرید واکسن از سبد کوواکس سازمان جهانی بهداشت واریز کرده بود که متاسفانه طرف خارجی به موقع به تعهدات خود عمل نکردند و واکسن مورد نیاز و نوع خاص را در اختیار ما قرار ندادند.

موضوع سنگ اندازی‌های جهانی در دریافت واکسن‌های کرونا پیشتر نیز مطرح شده بود و رئیس کل وقت بانک مرکزی آذرماه پارسال گفته بود از آنجا که خرید واکسن کرونا (covax) بایستی از مسیر رسمی سازمان بهداشت جهانی انجام گیرد، تاکنون هر طریقی برای پرداخت و انتقال ارز مورد نیاز، به خاطر تحریم غیر انسانی دولت آمریکا و ضرورت اخذ مجوز اوفک، با مانع مواجه شده است.

کره جنوبی، بابت انتقال پول از مسیر U-turn دلار برای خرید‌های بشر دوستانه، نتوانست تضمینی برای عدم مصادره پول بانک مرکزی ایران توسط دولت آمریکا در هنگام انتقال بدهد و صندوق بین المللی پول با فشار و تهدید آمریکا ، حتی جرأت مطرح کردن این موضوع در هیئت مدیره صندوق را پیدا نکرد.

به گفته رئیس سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت، واکسن‌های خارجی را از هر منبعی که باشد تامین خواهد کرد و در حال حاضر نیز با توجه به منابع داخلی، واکسن‌های وارداتی و ذخایر موجود در کشور مشکلی برای ادامه واکسیناسیون وجود ندارد و موجودی واکسن‌ها برای امسال و سال آینده کفاف واکسیناسیون نوبت‌های اول، دوم و سوم را می‌دهد.

بیشتر بخوانید  محاله همه‌ این حقایق رو درباره انیمه ناروتو بدونی | اگه طرفدار این انیمه محبوب هستی، بیا اینجا

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *