وام های 131 میلیاردی همدان در سال جاری



ایسنا / همدان استاندار همدان گفت: اعتبار کل امسال 131 میلیارد تن است که نسبت به سال گذشته 121 درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایسنا محمدعلی محمدی روز شنبه 26 تیر در کمیته برنامه ریزی شهر همدان با اشاره به توزیع وام در ادارات مختلف شهر همدان ، تصریح کرد: 3 درصد وام های نفت و گاز از 1 میلیارد و 500 میلیون به 5 میلیارد و 800 میلیون تن ، قانون استفاده تعادل امکانات در کشور از 30 میلیارد به 54 میلیارد تن افزایش یافته است. همچنین سال گذشته اعتباری برای آب در مناطق روستایی نداشتیم و امسال 42 میلیارد تن در این منطقه استفاده شد.

وی با مقایسه وام های سال گذشته و امسال گفت: سال گذشته میزان وام های تملک دارایی 27 میلیارد تن بود که به 28.9 میلیارد تن رسید که حدود 10 درصد افزایش داشت.

محمدی گفت: در سال گذشته 30 میلیارد و 200 میلیون تن از 21 میلیارد تن به وام های سرمایه استانی اختصاص یافته که 71 درصد است که بخشی از آن متعلق به سازمان مدیریت است و بخشی دیگر مربوط به پیشرفت فیزیکی پروژه ها است. .

استاندار همدان افزود: 262 میلیون تن از 830 میلیون تن در حوزه راه روستایی ، 13.1 میلیارد 5.1 میلیارد تن از ارزش افزوده و 11.2 میلیارد تن از توازن منطقه ای 36 میلیارد تن توزیع شد.

وی با بیان اینکه 63 درصد وام اعطایی سال گذشته را داریم که در شرایط فعلی می توان این کار را انجام داد ، گفت: باید برنامه های بالادستی را بررسی کنیم ، برنامه سه ساله هر شهرستان نقشه راه همه است مدیران و تا پایان امسال در نهایت ، برای ارتقا و محافظت از عملکرد.

بیشتر بخوانید  دستور رئیس قوه قضاییه برای نظارت فوری بر حل مشکل آب در خوزستان

محمدی با اشاره به اینکه اخیراً 110 میلیارد تن در ارتباط با بافت تاریخی همدان جمع آوری شده است ، اظهار داشت: پروژه ها نباید رقیق شوند زیرا وقتی پروژه ای چند ساله است از اعتبار خارج می شود ، بنابراین باید تلاش بیشتری شود. “

وی ادامه داد: به عنوان مثال 12 سال از پروژه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهر شهید مدنی می گذرد که باید زودتر راه اندازی می شد.

محمدی ورودی های همدان را به زیبایی یک شهر تاریخی ندانست و گفت که یک میلیارد تومان وام به شهرداری ماریانج داده شده تا در جاده کرمانشاه هزینه کند و برنامه مشابهی برای شهر یورک در نظر گرفته شده است.

وی با تأکید بر اینکه همدان به آب پایدار احتیاج دارد ، افزود: متأسفانه در دولت های قبلی و فعلی حوضه آبریز تعریف نشده و به همین دلیل کردستان و زنجان اجازه تأمین آب را به ما نمی دهند در حالی که تعریف حوضه آبریز می تواند “تأمین آب در چندین منطقه

استاندار همدان با اشاره به اینکه 9 حلقه چاه در خالقوردی حفر شده است که طی دو هفته آینده وارد مدار می شود و به تأمین آب کمک می کند ، خاطرنشان کرد: برخی از چشمه ها را می توان با 50 تا 60 میلیون مورد بهره برداری قرار داد و برخی کانال ها نیز چرخه ای هستند. برمی گرداند که این موارد نیاز به پیگیری و تمرین دارند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید