وام های مسکن ملی به 250 میلیون تومان رسید – اخبار زنجان – اخبار استانهای تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب زنجان در تاریخ 10 ژوئیه ، رسانه ها گزارشی با عنوان “250 میلیون تومان وام در انتظار متقاضیان مسکن ملی / مدیران اندیشه و امید به پرتاب توپ به دولت سیزدهم” منتشر کردند و در این گزارش ، به گفته مقامات استانی ، پیش بینی مسکن ملی پروژه وام یک سهم که در ابتدا 100 میلیون تن تعیین شده بود ، باید به زودی به 250 میلیون تن برسد.

در همین راستا ، روز گذشته حبیبولا طاهرهانی ، معاون وزیر راه و شهرسازی ، طی یک عملیات و تعمیرات اساسی پروژه های زیربنایی 2200 میلیارد تومانی در شهر جدید پردیس ، یک واقعیت مهم را آشکار کرد و افزود: “پروژه ملی وام مسکن به 250 میلیون تومان. “با توجه به هزینه ساخت 4 میلیون تن در هر متر مربع ، حدود 50٪ هزینه ساخت بلوک های پروژه مذکور را تأمین می کند.”

اما با این تفاسیر و با این افزایش قیمت مواد ، در صورت ادامه روند مشابه ، باز هم پیش بینی می شود که وام های مسکن ملی به 300 میلیون تن برسد. جالب اینجاست که از این به بعد مدیران احتیاط و امید توپ را به زمین دولت سیزدهم انداختند و گفتند اگر دولت بعدی با هزینه بالای مصالح کنار نیاید قطعاً هزینه مسکن ملی با این میزان افزایش می یابد .

سید البرز حسینی ، عضو کمیسیون مدنی مایاله و نماینده مردم هودابنده در گفت وگو با تسنیم ، تأکید کرد که دولت در هشت سال گذشته هیچ اقدامی برای بهبود وضعیت مسکن انجام نداده است.

بیشتر بخوانید  تعطیلی مدارس یکشنبه ۳۰ دی

وی با بیان اینکه متأسفانه این دولت نمی توانست نیازهای مسکن کشور را تأمین کند ، به عبارت دیگر ، می خواست جوانان مسکن داشته باشند. “اگر دولت کار خود را انجام می داد ، مجلس انقلاب در برنامه ریزی پیشگویی نمی کرد. رونق مسکن ؛ “به عبارت دیگر ، مجلس هزینه بی عملی دولت را پرداخت می کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس توضیح داد: ما ثابت خواهیم کرد که امکان ساخت یک میلیون واحد مسکونی وجود دارد. البته این اقدام مستلزم کار جهادی و میدانی است و قطعاً مجمع انقلاب با کمک دولت سیزدهم به این مهم دست خواهد یافت.

وی ادامه داد: بدیهی است که مسئولان و مدیران دولت فعلی با کمی حیله گری توپ را به زمین دولت سیزدهم می اندازند و ادعا می کنند که اگر دولت آینده قیمت مواد مانند سیمان و آرماتور را کاهش ندهد ، مسکن ملی 500 میلیون تن افزایش خواهد یافت. “کرد ؛ این نهایت ضعف دولت است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید