وام قرض الحسنه 170 میلیون تومانی با بازپرداخت 10 ساله



آنچه دیگران می خوانند:

مبلغ این وام هنوز مشخص نشده است. بانک های مختلف به سپرده گذاران خود وام کرز الحسنه می دهند. حداکثر سقف وام کرز الحسنه به متقاضیان و میزان کارمزد آن هر ساله توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین می شود. همانطور که از نام آن پیداست، وام کرز الحسنه کارمزد پایینی دارد. به طور کلی نرخ کارمزد تسهیلات صفر تا چهار درصد از کاربران دریافت می شود.

حجت الاسلام مجید نصیرایی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1402 مجلس گفت: وام ازدواج در بودجه سال آینده برای هر زوج 170 میلیون تومان است.

این نماینده مجلس یازدهم افزود: بر اساس لایحه بودجه سال آینده اگر مردان زیر 25 سال و زنان زیر 23 سال ازدواج کنند، می توانند 200 میلیون تومان اعتبار ازدواج بگیرند.

این مصوبه در خصوص وام 170 میلیون تومانی ازدواج در سال آینده هنوز قطعی نیست و قابل اجرا نیست و طبق قانون مصوبه داخلی مجلس برای سال آینده به تصویب هیات تلفیق رسید. و نمایندگان مجلس نیز باید با آن موافقت کنند، در این صورت معتبر خواهد بود.

ثبت نام وام ازدواج

اولین قدم برای گرفتن وام این است که بدانید از کجا شروع کنید. اولین قدم ورود به وبسایت “ve.cbi.ir” است. پس از ورود و تکمیل اطلاعات مورد نیاز و انتخاب بانک، کد رهگیری 10 رقمی از سامانه دریافت خواهید کرد. برای ورود به مرحله بعدی ثبت نام وام ازدواج باید چند روز صبر کنید. سامانه بانک مرکزی شعبه بانکی که برای دریافت وام و ارائه مدارک انتخاب کرده اید را به شما معرفی می کند. بقیه مراحل در بانک انجام می شود.

مرحله اول: وارد سامانه بانک مرکزی شوید و اطلاعات را پر کنید و کد رهگیری بگیرید

مرحله دوم: پس از چند روز به سامانه بازگشته و شعبه بانکی که برای دریافت تسهیلات باید با آن تماس بگیرید را مشخص کنید.

مرحله سوم: مراجعه به شعبه بانک، تکمیل مدارک و ارائه ضامن مورد نیاز برای وام ازدواج.

مرحله آخر: گرفتن وام

بانک مرکزی موظف است خط اعتباری ازدواج را با بازپرداخت 10 ساله از محل پس‌انداز و وام‌های نظام بانکی پرداخت کند. در مورد تأثیر سن بر مبلغ وام، بیایید – یک بار برای همیشه – به این سؤال پاسخ روشنی بدهیم. وام ازدواج چقدر است؟

وام ازدواج 300 میلیون تومانی فقط برای جوانان

حق ازدواج در سال 1401 150 میلیون تومان است و در مجموع به هر زوج خوشبختی که مرد کمتر از 25 سال و زن کمتر از 23 سال سن دارند، 300 میلیون تومان تعلق می گیرد. این تصمیم بر اساس تصویب بودجه 1401 با هدف ترویج ازدواج در سنین پایینتر اتخاذ شد.

حال اگر یکی از زوجین خارج از این رده سنی باشد، البته تعداد وام آنها متفاوت خواهد بود. مثلاً اگر داماد 25 ساله و تحت وام 150 میلیونی کرز الحسنه و عروس 24 ساله بود، به زوج محترم داستان ما در مجموع 270 میلیون وام داده می شود.

بیشتر بخوانید  خبری خوش برای سربازان/ امتیازات اقتصادی در انتظار سربازان است

برای سایر زوج هایی که تا فروردین 1397 وام ازدواج دریافت نکرده اند، 120 میلیون تومان و در مجموع 240 میلیون تومان ارائه می شود. این به معنای افزایش 71 درصدی بیش از 1400 برای کسانی است که [مرد و زن به ترتیب] آنها بالای 25 و 23 سال سن دارند.

نکته بسیار مهم: در تمامی موارد فوق، در صورتی که یک یا هر دو زن و شوهر قربانی باشند (یعنی جانبازان، سربازان سابق و فرزندان آنها و فرزندان شاهد) مبلغ قرض الحسنه دو برابر می شود.

شرایط اخذ وام ازدواج 1401

شرایط متقاضیان تسهیلات ازدواج در سال 1401 به شرح زیر است:

اولین شرط برای دریافت این وام داشتن تابعیت ایرانی است. لذا این وام به شهروندان محترم سایر کشورها پرداخت نمی شود. اما شامل ایرانیان خارج از کشور نیز می شود.

یکی از مهم ترین شرایط اخذ وام این است که متقاضی قبلا از خط اعتباری ازدواج استفاده نکرده باشد. هر ایرانی فقط یک بار می تواند این وام را دریافت کند. اینکه متقاضی قبلا متاهل بوده ملاک اخذ وام نیست، اگر فردی در ازدواج قبلی وام نگرفته است باز هم مستحق دریافت وام است.

از ثبت ازدواج زن و شوهر نباید بیش از 24 ماه گذشته باشد. [البته همانطور که در بالا خواندید، باوجود تاکید ۲ ساله در متن قانون، این امتیاز برای ازدواج‌های بعد ۹۷ وجود دارد که از وام جدید بهره‌مند شوند].

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام وام ازدواج 1401

بدیهی است مهمترین مدرک برای اخذ این وام، سند ازدواج می باشد. اصل و کپی سند ازدواج را به همراه داشته باشید.

اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه از جمله مدارکی است که بانک از شما می خواهد.

یکی از شرایط ثبت نام وام ازدواج در سال 1401 داشتن کارت ملی (دائم یا موقت) است. اگر هنوز برای کارت ملی اقدام نکرده اید، لطفا زودتر اقدام کنید.

اصل و کپی مدارک شناسایی ضامن یا ضامنین از جمله مدارکی خواهد بود که بانک مورد نیاز است.

متقاضی باید آدرس محل سکونت و کد پستی ده رقمی خود را به همراه داشته باشد.

نکته 1: پس از ثبت نام در سامانه قرض الحسنه ازدواج، کد رهگیری 10 رقمی از سامانه دریافت خواهید کرد. این کد رهگیری 10 رقمی را در جایی یادداشت کنید زیرا در مراحل بعدی به آن نیاز خواهید داشت.

تبصره 2: حداکثر 12 روز فرصت دارید با در دست داشتن مدارک فوق پس از دریافت کد رهگیری به بانک اعلام شده مراجعه نمایید.

سود و محاسبه اقساط وام ازدواج 1401

به سوال اساسی می رسیم یعنی قسط وام ازدواج چقدر است؟ اساسا بازپرداخت وام ازدواج 10 سال (120 ماه) است. نرخ بهره آن 4 درصد است. اقساط آن مساوی بوده و بلافاصله یک ماه پس از دریافت وام شروع می شود.

به این ترتیب مبلغ قسط وام ازدواج در سال 1401 به شرح زیر است.

اقساط وام 150 میلیونی: حدود یک میلیون و 364 هزار تومان در ماه (بنابراین هر زوج جوان زیر 25 و 23 سال باید ماهانه 2 میلیون و 728 هزار تومان اختصاص دهند)

بیشتر بخوانید  ماجرای قطع بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی چه بود؟

قسط وام 120 میلیونی: حدود 1 میلیون و 91 هزار تومان در ماه (یعنی هر زوج باید ماهیانه 2 میلیون و 182 هزار تومان کنار بگذارند)

توجه: باید بدانید که هر سال کارمزد وام 4 درصدی به قسط اول اضافه می شود.

شرایط ضامن وام ازدواج از سال 1401

با اخذ ضامن و سفته معتبر برای هر فرد می توان وام ازدواج گرفت. یعنی مدارک 2 ضامن برای زوج باید ارائه شود.

لازم است ضامنین فیش حقوقی و گواهی مکلفیت خود را به بانک تحویل دهند. اکثر بانک ها مستمری بگیران را به عنوان ضامن وام های خود می پذیرند. ضامن می تواند کارمند رسمی یا قراردادی در نیروهای دولتی یا نظامی و انتظامی باشد. ضامن می تواند تاجر دارای جواز کسب باشد مشروط بر اینکه در زمان ضمانت نامه به شغل تجارتی اشتغال داشته باشد. در مورد متقاضیان دریافت تسهیلات در مناطق روستایی ضمانت نامه یکی از اهالی روستا که صلاحیت و صلاحیت وی به تایید شورای اسلامی روستا (با مهر شورا) رسیده باشد کافی است. سایر وثیقه ها نیز از نظر بانک مرکزی قابل قبول است. از جمله دریافت پیش نویس، چک های معتبر و سپرده های متقاضی و بستگان وی.

اما… اما این همه ماجرا نیست. بر اساس گزارش هایی که به «دسته» رسید، بسیاری از بانک ها به دلیل افزایش مبلغ وام به روش های مختلف، بیش از یک ضامن برای اعطای وام نیاز دارند.

اما در سامانه قرض الحسنه ازدواج به این نکته اشاره شده است که بانک ها و موسسات اعتباری می توانند یارانه پرداختی به افراد را به عنوان تضمین وام ازدواج بپذیرند.

این در حالی است که بانک مرکزی می گوید در صورتی که هر دو زوج در سامانه ازدواج یک بانک را انتخاب کرده باشند، امکان ارائه ضامن معتبر وجود دارد، مشروط بر اینکه حقوق ضامن برای اقساط هر دو قرارداد زوجین کافی باشد.

این در حالی است که بر اساس اطلاعیه بانک مرکزی: «در صورتی که متقاضی کارمند رسمی یا قراردادی دولت، نیروهای نظامی و انتظامی، نهادها و مؤسسات عمومی (مانند کمیته امداد، شهرداری، هلال احمر و بنیاد)، بانک ها و … باشد. موسسات مالی و اعتباری با ارائه گواهی کسر از حقوق خود، دیگر نیازی به ضامن نیست.

اما همانطور که در اطلاعیه بانک مرکزی آمده است، چنانچه متقاضی دریافت وام ازدواج به همان بانک دریافت کننده یارانه مراجعه کرده باشد، در چارچوب بخشنامه های مربوط به اعطای تسهیلات با حمایت سپرده قابل اجرا است. یارانه

با تمام این نکات برجسته، اگر هنگام درخواست با چندین ضامن مواجه شدید، تعجب نکنید!

شرایط پرداخت کمک های زوجیت به افراد مطلقه یا ازدواج مجدد

شرایط پرداخت وام ازدواج برای افراد مطلقه یا وام ازدواج برای ازدواج دوم چگونه است؟ باید بدانید که طبق قانون به هر ایرانی فقط یک بار وام ازدواج داده می شود. اگر فردی در ازدواج اول خود از این وام استفاده کرده باشد، نمی تواند دوباره وام بگیرد. حالا هر چقدر که بخواد میتونه ازدواج کنه!! اما اگر فردی در زمان ازدواج اول وام نگرفت می تواند در ازدواج دوم برای وام ازدواج اقدام کند.

بیشتر بخوانید  تولید داخلی مودم‌های GPON برای اولین بار در منطقه ویژه اقتصادی پیام

نکته: اگر فردی در دوران عقد ثبت نام کرده باشد اما قبل از گرفتن وام طلاق گرفته باشد باز هم مشمول دریافت وام ازدواج بوده و بعد از ازدواج مجدد می تواند وام بگیرد.

شرایط وام ازدواج برای ایرانیان خارج از کشور

حتی ایرانیان خارج از کشور نیز مشمول دریافت این وام هستند. الان واقعا به این نیاز دارند؟! اگر یک ایرانی در خارج از کشور ازدواج کند، برای ثبت نام وام ازدواج باید گواهی ازدواج او توسط سفارت ایران صادر شود. این سند ازدواج که ممهور به مهر کنسولگری ایران در خارج از کشور است، سند ازدواج فرد محسوب می شود. آیا واقعاً یک خارجی به این وام نیاز دارد؟!

شرایط وام ازدواج برای اقلیت های مذهبی

در داخل کشور مراکز اقلیت دینی وجود دارد که مورد تایید دولت است و برای اقلیت های دینی سند ازدواج یا سندی مشابه آن صادر می کند که معادل عقد است و با این سند اقلیت های مذهبی نیز می توانند برای دریافت وام ازدواج اقدام کنند. طبق قانون مدنی کشور ما، اقلیت های دینی در احوال شخصی (ازدواج، طلاق، وصیت و ارث) تابع مقررات خود هستند. منظور از اقلیت های مذهبی ادیانی است که در قانون اساسی کشور ما به رسمیت شناخته شده اند. مذاهب اسلامی غیر از شیعه شامل مذاهب اهل سنت (حنفی، شافعی، مالکی، حنبلی و زیدی) و مذاهب رسمیت یافته در قانون اساسی شامل یهودیان، مسیحیان و زرتشتیان ایرانی می باشند.

کسانی که وام ازدواج نگرفتند

با مطالعه شرایط و توضیحات بالا احتمالا به پاسخ کافی و ضروری رسیده اید، اما برای تاکید بیشتر می توان گفت که وام ازدواج مختص ازدواج اول نیست، ملاک این است که هر ایرانی فقط می تواند از موسسه ازدواج استفاده کند. یک بار و تنها یک بار در زندگی او، و یک تفاوت وجود دارد. مهم نیست که در زمان ازدواج از آن استفاده شود. اما پاراگراف بعدی را بخوانید!

مهلت دریافت وام ازدواج از روز عقد می باشد

به یاد داشته باشید که تنها 3 سال پس از تاریخ عقد قرارداد فرصت دارید تا وام را در سامانه ثبت کنید. یعنی اگر فردی در زندگی خود وام ازدواج نگرفته باشد و به نوعی وسوسه شود که این وام را بگیرد، شرایط دریافت وام به گونه ای طراحی می شود که این مبلغ شامل تازه ازدواج کرده است نه افراد مسن که وام نگرفته اند. . پس تاریخ عروسی را فراموش نکنید.


دیدگاهتان را بنویسید