وام ازدواج به بودجه سال آینده بازگشت



آنچه دیگران می خوانند:

وام ازدواج و سایر تسهیلات کرز الحسنه از جمله مواردی بود که در لایحه بودجه سال آینده به آن اشاره نشده بود، اما نمایندگان مجلس تصمیم گرفتند مانند امسال آن را با جزئیات و البته افزایش به بودجه سال 1402 اضافه کنند. .

در تبصره 16 ماده 1 لایحه بودجه 1401 دولت به بازپرداخت بدهی اشاره کرد و مانند لایحه سال گذشته بند مربوط به میزان وام جوانان و بدهی شبکه بانکی برای پرداخت آن حذف شد.

در این تبصره از لایحه بودجه سال آینده آمده است: «بانک‌های تجاری موظفند تورم و رشد نقدینگی و تراز بانک‌ها را در چارچوب برنامه در حدود 200 هزار میلیارد تومان کنترل کنند. محل.” 100 درصد مانده سپرده کرز الحسنه (به استثنای بانک های کرز الحسنه) و بخشی از سپرده های جاری بر اساس توانایی بانک های عامل در ارائه تسهیلات و با تشخیص شورای پول و اعتبار پس از رد واریز اجباری موارد مندرج در قوانین مصوب شورای اسلامی از جمله. قانون حمایت از خانواده و جوانان، قانون ساماندهی و حمایت از امور داخلی کشور، قانون ایثارگری، قانون جهش تولید مسکن و قانون جهش تولید دانش بنیان فرصت های اعتباری پرداخت می کنند.

اما در جلسه هفته گذشته کمیسیون تلفیق قانون بودجه شورای اسلامی این تبصره با تغییرات زیادی مواجه شد. نمایندگان این کمیسیون تصمیم گرفتند نه تنها مزایایی مانند ودیعه ازدواج، زایمان و مسکن را به بودجه سال آینده اضافه کنند، بلکه میزان آن را نیز افزایش دهند.

بیشتر بخوانید  نکاتی در مورد ویولن و تنبور در جشنواره موسیقی ایلام

حییم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق شورای اسلامی، توضیح داد: بر اساس مصوبه این کمیسیون، تخفیف وام ازدواج برای هر یک از زوجینی که تاریخ ازدواج آنها بعد از 10 دی ماه 1397 باشد، می باشد. 180 میلیون تومان و با بازپرداخت 10 ساله; تسهیلات وام ازدواج برای زوج های زیر 25 سال و زیر 23 سال 220 میلیون تومان تعیین شده است.

البته سال گذشته هم همین اتفاق افتاد اما تمام بندهای مربوط به وام ازدواج و سایر بخشودگی بدهی ها به قانون بودجه امسال اضافه شد. از سوی دیگر امکان ازدواج برای زوج های زیر 25 و 23 سال 70 میلیون و برای زوج های بالای 25 سال 60 میلیون تومان افزایش یافت.

از جمله وام های دیگر مانند فرزندآوری، ودیعه مسکن و جهیزیه کالای ایرانی با معرفی نهادهایی همچون ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره) از دیگر وام ها هستند. مواردی که به این یادداشت اضافه شده است.


دیدگاهتان را بنویسید