مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

وال‌استریت ژورنال: درخواست ایران برای دریافت تضمین، باعث شده آمریکا و اروپا از احیای برجام نامطمئن باشند

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


وال استریت ژورنال: تقاضای ایران برای تضمین، آمریکا و اروپا را در مورد احیای برجام نامطمئن کرده است.

روز جدید یک روزنامه آمریکایی با اشاره به اظهارات مقامات غربی درباره واکنش ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا برای احیای برجام، به تحلیل آخرین تحولات در روند احیای این توافق پرداخت.

وال استریت ژورنال در گزارشی از آخرین تحولات مذاکرات برای احیای توافق هسته ای مدعی شد: درخواست تضمین ایران از آمریکا بار دیگر تلاش ها برای احیای توافق هسته ای را متوقف کرده و آمریکا و اروپا را نسبت به این توافق نامطمئن کرده است. می توان.

وال استریت ژورنال با اشاره به پاسخ کتبی ایران به اتحادیه اروپا در خصوص پیشنهادات اتحادیه اروپا برای احیای توافق هسته ای، مدعی شده است که تهران روز دوشنبه پاسخی به اتحادیه اروپا که مذاکرات را هماهنگ می کند ارسال کرده است. و در این پاسخ متن پیشنهادی اتحادیه اروپا را درج نکرد، قبول نکرد و نپذیرفت، بلکه موارد متعددی را مطرح کرد که می خواهد در توافقنامه گنجانده شود. اتحادیه اروپا اعلام کرد که پیش نویس «متن نهایی» یک توافق احتمالی است و مذاکرات پایان یافته است.

این روزنامه آمریکایی در ادامه گزارش خود آورده است: محور اصلی پاسخ تیم مذاکره کننده ایرانی تضمین هایی است که شرکت های اروپایی سرمایه گذار در ایران می خواهند در صورت خروج مجدد آمریکا از توافق دریافت کنند. [از تحریم‌ها و دیگر اقدامات یک‌جانبه آمریکا] آنها در امان خواهند بود. ایران همچنین مکانیسم هایی ایجاد کرده است که به تهران اجازه می دهد در صورت خروج واشنگتن از توافق، به سرعت فعالیت های هسته ای خود را از سر بگیرد.

در این گزارش آمده است: مقامات اروپایی گفتند از زمانی که ایران پاسخ خود را ارائه کرده است، موضع ایران ممکن است مبنای برخی تصمیمات و اقدامات مصالحه باشد، اما اجرای توافق به انعطاف پذیری ایران بستگی دارد.

بیشتر بخوانید  زمان شروع اردوی تیم ملی اعلام شد -

وال استریت ژورنال نیز در گزارش خود نوشت: یک مقام ارشد اروپایی روز چهارشنبه گفت که تهران و واشنگتن باید به متن پیش نویس پاسخ مثبت یا منفی بدهند و ایده از سرگیری مذاکرات بین طرفین را رد کرد. دو مقام غربی گفتند که انتظار نداشتند اعلام توافق قریب الوقوع باشد، هرچند که احتمالا در چند روز آینده اعلام خواهد شد.

در همین حال، حسین امیرعبدلیان، وزیر امور خارجه ایران ساعاتی پیش از پاسخ کتبی ایران به پیشنهادات اتحادیه اروپا در نشستی خبری درباره مواضع ایران گفت: در حال حاضر در حال تبادل پیام با طرف آمریکایی درباره سه موضوع خاص هستیم. ما به صراحت به کشورهای مذاکره کننده اعلام کرده ایم که اگر نظرات ما در این سه موضوع که منطقی است مورد توجه قرار گیرد، آماده ورود به فاز توافق هستیم و نشست کوتاهی در وین با حضور خارجی ها برگزار می شود. وزیر و سپس وارد مراحل بعدی کار می شویم.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: ما به صراحت به طرف های آمریکایی گفتیم که در آستانه انتخابات کنگره در میانه ماموریت هستیم و با بنزین مشکل داریم، طرف آمریکایی باید در این زمینه انعطاف نشان دهد. برای برداشتن آخرین گام، ما در تمام مراحل مذاکرات تا جایی که ممکن است انعطاف نشان داده ایم و طرف آمریکایی می داند که تا به حال چقدر انعطاف نشان داده ایم. ما در مذاکره در مورد مسائلی که می توانستیم انعطاف نشان دادیم و حالا نوبت طرف آمریکایی است که انعطاف داشته باشد.

وی تصریح کرد: در مذاکرات اخیر طرف آمریکایی در دو موضوع به صورت شفاهی انعطاف نسبی از خود نشان داد که باید نوشته شود و به متن تبدیل شود و سومین موضوع بحث بر سر تضمین هایی است که آمریکایی ها باید انعطاف پذیر و واقع بین باشند و اگر ما با چنین انعطاف پذیری، می توانیم در روزهای آینده به توافق برسیم. روزهای بعدی روزهای مهمی برای معامله هستند. اگر انعطاف نشان ندهند، آخر دنیا نیست، از طرح B صحبت می کنند و ما هم برنامه B خودمان را داریم.

بیشتر بخوانید  وریا غفوری تنها نیست | چرا وریا غفوری اخراج شد

اداره پست وال استریت ژورنال: تقاضای ایران برای تضمین، آمریکا و اروپا را در مورد احیای برجام نامطمئن کرده است. اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

<п>پست وال استریت ژورنال: درخواست ایران برای تضمین، آمریکا و اروپا را در مورد احیای برجام نامطمئن کرده است. اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *