مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

والدین عجیب در میان حیوانات

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


حتی در دنیای حیوانات، والدین همیشه به فرزندان خود توجه می کنند، اما گاهی اوقات چیزهای عجیبی در بین آنها دیده می شود. برای آشنایی بهتر با این والدین عجیب و غریب، بهتر است تا انتهای این متن همراه ما باشید.

والدین عجیب در میان حیوانات

** مارمولک پوستی

حیوانات
یکی از عجیب ترین والدینی که می توانید در میان حیوانات ببینید، مارمولک پوستی است. این مارمولک در هر دوره تخم ریزی 13 تخم می گذارد، اما زمان تولد هر مارمولک می تواند برای چندین روز متفاوت باشد. حرکت عجیب مارمولک با حمله شکارچیان به تخم هایش مرتبط است. مارمولک در این لحظه مادران بچه های متولد نشده را می خورد تا به دست دشمن نیفتد.

** لئو هارپ

حیوانات


یکی از چندین گونه شیرهای دریایی که در قطب شمال زندگی می کنند به نام هارپ شناخته می شود. این شیر زن روشی بسیار عجیب و غیرعادی برای تربیت فرزندانش دارد. پس از تولد نوزادان، شیر مادران تنها دو هفته از آنها مراقبت می کنند و پس از آن نوزادان را در برف و یخ رها می کنند و به زندگی خود ادامه می دهند. این کودکان اگر بتوانند پنج هفته در این حالت زنده بمانند می توانند به زندگی آینده امیدوار باشند.

** پاندا

حیوانات
پاندا یکی از بامزه ترین حیوانات روی زمین است و بسیاری از ما آنها را بسیار دوست داریم. پانداها موجوداتی در خطر انقراض هستند و مهم ترین دلیل آن بی توجهی مادران به فرزندان است. مادران پاندا فقط یک فرزند را بزرگ می کنند و بقیه باید به تنهایی زنده بمانند، اگرچه گاهی اوقات همان نوزاد به طور تصادفی له می شود و زیر دست مادر می میرد.

بیشتر بخوانید  آدرس و شماره تلفن شورای حل اختلاف شهرستان الوار گرمسیری در خوزستان

** آهو

حیوانات


یکی از موجوداتی که فرزند خود را بسیار دوست دارد آهو است. این موجودات تا جایی که می توانند از کودک محافظت می کنند و اجازه نمی دهند کسی به آنها نزدیک شود، اما این نگهداری فقط تا تولد نوزاد بعدی ادامه دارد. با تولد فرزند بعدی، تمام محبت نسبت به فرزند بزرگتر از بین می رود و مادر او را ترک می کند. این کودک باید یاد بگیرد که به تنهایی زندگی سخت و تنهایی را داشته باشد.

** کانگورو قرمز

حیوانات
کانگوروهای قرمز یکی از دوست داشتنی ترین مادران دنیا هستند این موجودات همزمان به سه فرزند خود شیر می دهند. این سه کودک از سه گروه مختلف و بزرگ هستند که اکنون می توانند به تنهایی زندگی کنند اما به شیر مادر نیاز دارند و دو گروه دیگر کودکانی هستند که در رحم او زندگی می کنند. آن عشق در شرایط مناسب وجود دارد و وقتی خشکسالی می آید، بچه بزرگ رها می شود که در بیشتر موارد می میرد و شیر بچه های کوچک نصف می شود تا مادر زنده بماند.

منبع: ایران سان.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *