واعظ: استخراج ارزهای رمزپایه ممنوع و غیرقانونی است



محمود واعظی روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار سیاسی ایرنا در مورد قطع برق و استخراج ارز رمزنگاری شده اظهار داشت: وزیر ارتباطات روز گذشته گزارشی را به دولت ارائه داد و گفت طبق بررسی های IP ، ارز رمزنگاری شده در حال حاضر 2000 مگاوات بوده است. برق مصرف شده و تعدادی از این مزارع تاکنون برداشت و کشت شده است.

وی با بیان اینکه مزارع ارزهای رمزپایه بسیار پراکنده هستند ، افزود: این مزارع را می توان در مکان های عمومی ، غیردولتی ، خصوصی ، مکان های خصوصی ، مرغداری ها و هرجای دیگر یافت. بنابراین ، تحقیقات در مورد این موضوع هنوز ادامه دارد.

رئیس دفتر رئیس جمهور یادآور شد: طبق مصوبه یک ماه گذشته دولت ، مزارع دارای مجوز از وزارت صمت مجاز به استخراج کد ارزی نیستند و در صورت انجام این کار ، غیرمجاز است که این مزارع و این گروه از افراد با آنها برخورد کن “

ادامه مذاکرات تا رفع تحریم ها مهم است

واعظی همچنین درباره آخرین وضعیت مذاکرات احیای برجام در وین و پایان مهلت توافق ایران و آژانس بین المللی انرژی هسته ای گفت: بحث های اصلی در وین انجام شد و اکنون مرحله تصمیم گیری است. این تصمیم باید هم در تهران و هم در واشنگتن گرفته شود.

وی ادامه داد: وقتی تهران و طرف مقابل تصمیم بگیرند ، باید دور جدیدی از مذاکرات برگزار و نهایی شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: “اصل مذاکره مهمتر از توافق با آژانس بین المللی انرژی است. در هر صورت آنها برای دستیابی به توافق با آژانس بین المللی انرژی هسته ای راه حلی پیدا می کنند ، به طوری که هم قانون و هم دیگری طرف می تواند اطمینان حاصل کند که آنچه می گوییم انجام می دهیم ، مهم است که ما مذاکرات را تا رفع تحریم ها ادامه دهیم.

بیشتر بخوانید  بیاتو عروسی: صفر تا صد خدمات عروسی

دیدگاهتان را بنویسید