واعظ آشتیانی: روحانی کشور را شخم می زند



به گفته سردبیران، شرایط آغاز دولت سید ابراهیم رئیسی از ابتدای دولت های گذشته به طرق مختلف متفاوت است. اوضاع اقتصادی عادی نیست ، در روابط بین الملل یک بحران وجود دارد و البته موارد مهمی از جمله کم آبی مردم را تحت تأثیر قرار داده است. حال ، رئیس می تواند در این شرایط برای بازگرداندن اعتماد عمومی چه کاری انجام دهد؟

فعال سیاسی آمرضا واعظ آشتیانی گفت: “دولت یازدهم و دوازدهم آنقدر مشکلات ایجاد کرد که همه چیز از هم پاشید.” دولت آقای روحانی در همه زمینه ها بی پروا بود و باعث هزینه های نامحدود ، بیکاری ، تخریب زیرساخت ها و … شد. “امروز هیچ نظارتی بر تورم وجود ندارد و دولت در آخرین روزهای کار خود کشور را ترک کرده است.”

وی ادامه داد: در این شرایط دولت سیزدهم کار بسیار دشواری را پیش رو دارد ، زیرا با نزدیک شدن به پایان دولت دوازدهم ، حکومت بد شدت خواهد گرفت. آقای رئیسی اکنون باید بتواند اوضاع را آرام کند ، که اولین قدم در ایجاد اعتماد است و باید صریحاً با مردم صحبت کند. بدون اعتماد سازی مطمئناً چالش های زیادی پیش خواهد آمد. همه مشکلات باید با مردم در میان گذاشته شود و مردم باید در اداره کشور مشارکت کنند. “حق مردم دانستن حقیقت است.”

این فعال سیاسی درباره تیم اقتصادی دولت رئیسی گفت: “آقای رئیسی باید سعی کند یک تیم اقتصادی موثر ، با تجربه و آزمون بازگشت انتخاب کند. افرادی که برنامه را ادامه می دهند و می توانند بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل کنند. دولت می تواند با یک تیم اقتصادی قدرتمند اعتماد عمومی را بازیابی کند. “واقعیت این است که دولت روحانی کشور را ویران کرده است و ما امیدواریم که آقای رئیسی بتواند با اداره صحیح اقتصاد ، رفاه مردم را بهبود بخشد.
کلیک

بیشتر بخوانید  صدور روادید برای دیپلمات‌های ایرانی از سوی عربستان

وی با اشاره به اینکه چگونه خشم اجتماعی که اخیراً با اعتراض در برخی از شهرها شکل گرفته جایگزین صلح شده است ، گفت: “یکی از عناصری که آرامش مردم را برقرار می کند ، انتخاب وزرای م effectiveثر است.” وقتی وزیران موثری منصوب می شوند ، مردم دیدگاه مثبتی پیدا می کنند. مردم نگران هستند ، اما تجربه نشان می دهد که وقتی دولت یک قدم برای مردم بردارد ، مردم ده قدم برمی دارند. اگر مردم ببینند که دولت آقای رئیسی مانند دولت آقای روحانی نیست و به جای اینکه فقط به غربی ها نگاه کند ، به ظرفیت داخلی متکی است و خواسته های واقعی مردم را دنبال می کند ، قطعاً به آن می پیوندند. مردم حق اعتراض دارند و به گفته رهبر انقلاب ، هیچ شکایتی از مردم وجود ندارد. وی افزود: “مردم در حال حاضر خوب نیستند و حق اعتراض به سیاست فعلی را دارند و ما امیدواریم كه آقای رئیسی بتواند با اقدامات سریع مانند انتصاب فرماندار ویژه به سرعت مشكلات را كاهش دهد.”

منبع: فردا

پایان /

دیدگاهتان را بنویسید