واشنگتن در حال رایزنی با قطر و کویت برای پذیرش مترجمان افغان است



چندین مقام آمریکایی رایزنی های ایالات متحده با قطر و کویت را برای اسکان مترجمان افغان و خانواده های آنها در پایگاه های نظامی در واشنگتن از هر دو طرف اعلام کرده اند.

به گزارش ایسنا ، به نقل از روسیه ، گفتگوهای واشنگتن در مورد اسکان موقت تعدادی از مترجمان افغان و خانواده های آنها در پایگاه های نظامی آمریکا در قطر و کویت به مرحله نهایی رسیده است. آنها منتظر تایید ویزا هستند.

منابع به پولیتیکو گفتند که در صورت توافق کشورهای میزبان ، می توان نامزدهای بیشتری را به پایگاه های نظامی آمریکا در قطر و کویت منتقل کرد. هنوز هیچ یک از طرفین با درخواست واشنگتن برای پذیرش شهروندان افغانستان موافقت نکرده اند ، اما این توافق “نزدیک” است.

یک منبع کنگره گفت: “توافق با قطر و کویت اساساً” یک معامله “است و کمیته های نیروهای مسلح از این طرح مطلع شده اند.”

یک منبع همچنین گفت که دولت بایدن همچنین در حال بررسی استقرار پایگاه های واشنگتن در سایر مناطق خاورمیانه ، اروپا ، آسیا و اقیانوس آرام برای پذیرش نامزدهای بیشتر در مراحل مختلف روند خروج از افغانستان است.

وزارت امور خارجه روز سه شنبه گفت حدود 2500 افغان كه در جنگ افغانستان به آمریكا و متحدانش كمك كردند ، بطور موقت بهمراه خانواده خود به یك پایگاه نظامی در ویرجینیا منتقل شدند.

جو بایدن ، رئیس جمهور آمریكا ، تحت فشار شدید دو طرف قرار گرفته است تا آنها را قبل از ترك نظامیان آمریكا از افغانستان منتقل كند.

علاوه بر پایگاههای نظامی ، ایالات متحده گفته است كه برخی از این افغانها را در كشورهای سوم مستقر خواهد كرد ، اما هنوز از این كشورها نامی برده نشده است. حدود 20،000 افغان درخواست ویزای ویژه مهاجرتی کرده اند. با این حال ، ایالات متحده تعداد دقیق را گزارش نکرده است. تعداد مورد انتظار افغان های واجد شرایط 50،000 نفر است.

بیشتر بخوانید  نگرانی اصلی بیماران خاص، اشتغال است

روند خروج آمریكا از افغانستان تا پایان ماه آگوست سال جاری ، با تشدید درگیری میان نیروهای دولت افغانستان و جنگجویان طالبان ، نگرانی از تشدید خشونت در این كشور را افزایش داده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید