مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

واسادار; سومین آبشار مرتفع استان گیلان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


سلام جدید – خدمات گردشگری: آبشار ویسادار یکی از بهترین جاذبه های طبیعی و دیدنی های استان گیلان است که با ظاهری منحصر به فرد در جنگل های دست نخورده شمال خودنمایی می کند. این جنگل ها در نزدیکی کوه تلاش با پوشش گیاهی انبوه و طبیعت زیبا آب و هوای مطبوعی را در اطراف آبشار ویسادار ایجاد کرده است. در سال های اخیر گردشگران زیادی در سفر به استان گیلان از این آبشار زیبا دیدن می کنند.

آبشار ویسادار به عنوان یکی از شگفت انگیزترین جاذبه های طبیعی ایران و سومین آبشار مرتفع استان گیلان شناخته می شود و طبیعت گردان بسیاری را به خود جذب می کند. شکل لایه ای و صخره ای دیواره های دو طرف رودخانه در بالا و پایین آبشار جلوه ای دو چندان به طبیعت آن بخشیده است.

واسادار سومین آبشار مرتفع استان گیلان است

این آبشار گودال بزرگی به شکل نیم دایره ایجاد کرده است. نوری که از دهانه گودال به داخل آن می تابد و صدای پژواک آب صحنه های نفس گیر را خلق می کند. در بالای آبشار ویسادار، روی صخره های لایه لایه آن، می توانید ساعت ها بنشینید و از منظره باورنکردنی روبروی خود لذت ببرید که ترکیبی شگفت انگیز از جنگل، رودخانه و سرزندگی آبشار است.
ویسادار در شلوغی همیشگی خود آرامشی عمیق دارد. در نزدیکی این آبشار درختی وجود دارد که برخی به آن درخت هزار ریشه می گویند و دلیل این نامگذاری وجود ریشه هایی است که از زمین بیرون آمده و شکل خاصی به خود گرفته است.
یک پل فلزی در جلوی آبشار تعبیه شده بود که به گردشگران امکان تماشای این آبشار زیبا را می داد. آبشار ویسادار از مسیر رودخانه لومیر سرچشمه می گیرد.

از دید گردشگران خارجی بازدید از ویسادار دومین کاری است که در سفر به رشت باید انجام دهید.

آبشار ویسادار از روی تخته سنگ های مرتفع جاری می شود و به استخر زیر می ریزد. ارتفاع آبشار ویسادار به 15 متر می رسد و دیواره صخره ای آبشار به صورت لایه لایه است و در قسمت هایی از دیواره ها به دلیل فرسایش پله هایی ایجاد شده است. شکل صخره های اطراف آبشار فضایی نیم دایره ای را در استخر پایینی ایجاد کرده است. عبور نور از سوراخ های برگ درختان و انعکاس آن از حوض آبشار در میان سر و صدای آب، ترکیب بسیار دلپذیری را ایجاد می کند. جنگل های اطراف آبشار ویسادار به دلیل تراکم زیاد درختان، هوای مطبوعی دارد و برای پیاده روی بسیار مناسب است.

بیشتر بخوانید  درگیری با ماموران پلیس در نوشهر / ۵ شرور فراری دستگیر شدند -

واسادار سومین آبشار مرتفع استان گیلان است

تاسیسات آبشار

در نزدیکی آبشار، کلبه‌های سنتی ساخته شده است که امکانات مختلفی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. برخی از آنها قهوه خانه های سنتی هستند که به شما امکان می دهند چای بنوشید و استراحت کنید. برخی صنایع دستی، سوغاتی و اسباب بازی های کودکان می فروشند.

ویسادار در گویش محلی تالشی به معنای سایه بید است. در مورد علت نامگذاری این آبشار گزارش مکتوبی وجود ندارد. اما به گفته ساکنان محلی، دلیل این نام ممکن است جنگل پوشیده از بید در اطراف آبشار ویسادار باشد.

آبشار ویسادار کجاست؟

آبشار ویسادار یکی از مقاصد گردشگری طبیعی در استان گیلان است. این آبشار در محدوده شهرستان رضوانشهر قرار دارد و از شمال به تشار، از غرب به حلخال، از شرق به دریای خزر و از جنوب به ماسال و کومی سرا می‌رسد. آبشار ویسادار پوشیده از دشت‌ها و جنگل‌های سرسبز گیلان است و عمارت‌های ماسال و کیاره از برجسته‌ترین جاذبه‌های اطراف این آبشار هستند.

آبشار ویسادار در میان جنگل و در مسیر رودخانه «لمیر» و در فاصله کمی از روستای «اویجار» قرار دارد.

واسادار سومین آبشار مرتفع استان گیلان است

دیدنی های منطقه

آبشار ویسادار تنها 30 کیلومتر با شهر تاسه فاصله دارد. شهر تالش با تمام جاذبه های گردشگری طبیعی گزینه بسیار مناسبی برای گردشگری شهری است. یکی از جاذبه های آن که ساعت ها سرگرمی را برای گردشگران به ارمغان می آورد سورتمه سواری است. کارتینگ نیز در نزدیکی شما خواهد بود و می تواند یکی دیگر از گزینه های هیجان انگیز برای سفر شما باشد.

راه رسیدن به پدیده بی نظیر و طبیعی آبشار ویسادار از میان کوه ها می گذرد و پر از دالان های زیبا و معطر درختان است. این آبشار در قلب جنگل پیلمبا قرار دارد و راه رسیدن به آن شامل یک جاده جنگلی کوتاه است. قدم زدن در این مسیر جنگلی می تواند به اندازه بازدید از آبشار خاطره انگیز و دلپذیر باشد.

بیشتر بخوانید  حادثه وحشتناک در شهربازی هند/ افتادن وسایل شهربازی در شهربازی!

جاذبه های طبیعی و گردشگری منطقه پره سر و شهرستان رضوانشهر به ویسادار محدود نمی شود. روستای «وسکه» که قدمت آن به چهار هزار سال تخمین زده می شود، یکی از قدیمی ترین سکونتگاه های مسکونی خاورمیانه است. همچنین وجود عمارت هزار ساله اسپیه مذگات، روستای ایلاقی ارده و ساحل دیناچال در کنار پل سفالی شفارود و آرامگاه شرفش دولابی (از عرفای بزرگ گیلان) این منطقه را تبدیل به یک منطقه کرده است. ظرفیت بالقوه مرکز گردشگری و گردشگری طبیعی استان گیلان.

واسادار سومین آبشار مرتفع استان گیلان است

چگونه به آبشار برسیم؟

بسته به محل اقامت شما در کشور، راه های مختلفی برای رسیدن به آبشار ویسادار وجود دارد.

از تهران به آبشار ویسادار دو مسیر متفاوت وجود دارد. جاده اول از جاده چالوس و جاده دوم از بزرگراه قزوین، کرج و رشت قزوین می گذرد. فاصله تهران تا آبشار ویسادار از جاده چالوس حدود 430 کیلومتر و تا اتوبان رشت قزوین 412 کیلومتر فاصله دارد. جاده چالوس اگرچه دورتر از آن است، اما به خاطر زیبایی‌هایش طرفداران زیادی دارد.

برای شروع سفر از تهران، از خروجی های غربی شهر خارج شده و در امتداد بزرگراه تهران – کرج تا ورودی جاده چالوس ادامه دهید. سپس به انتهای جاده چالوس بروید. توجه داشته باشید که می توانید از انتهای غربی بزرگراه آزادگان وارد اتوبان تهران – شمال شوید و به سمت شهر بروید سپس به سمت جاده چالوس ادامه دهید. پس از رسیدن به چالوس از جاده ساحلی غربی به سمت رشت و از طریق استان گیلان ادامه دهید.

برای شروع از رشت، مسیر شمال غربی را در پیش بگیرید و جاده رشت – آستارا را به سمت صومعه سرا و پره شارو دنبال کنید. در جاده اصلی وارد خیابان طالقانی در سمت چپ جاده شوید. مجموعه توریستی پره سر در ابتدای این خیابان قرار دارد و راهنمای خوبی برای مسافران است. از ابتدای این خیابان 14 کیلومتر با آبشار فاصله دارید. در ادامه خیابان طالقانی به خیابان ویسادار فالز متصل می شود و سپس به جاده ویسادار می رسد. از رشت تا آبشار ویسادار 88 کیلومتر فاصله است.

بیشتر بخوانید  آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۴ مهر ۱۴۰۱ – ایران چطور

واسادار سومین آبشار مرتفع استان گیلان است

جاده ویسادار از میان جنگلی بکر و زیبا با بیدهای بلند می گذرد و یکی از زیباترین جاده های جنگلی ایران است. برای رسیدن به آبشار ویسادار باید حدود 20 دقیقه در جنگل قدم بزنید. اگرچه جاده با تابلوهای راهنما و مسیری روشن در جنگل مشخص شده است، اما توصیه می کنیم با کمک مردم محلی مسیر خود را پیدا کنید.

اگر ساکن شهرهای شمالی هستید، می توانید در جاده ساحلی به رشت بروید و سپس به سمت آبشار ادامه دهید. جاده آبشار ویسادار از شهرهای شمال شرقی، شرقی و جنوبی تهران می گذرد. اگر ساکن غرب و جنوب غرب کشور هستید، ابتدا باید به قزوین بروید و سپس از کنارگذر به منجیل و رشت بروید. در مسیر رسیدن به آبشار ویسادار، شهرهای شمال غربی ایران از زیباترین جاده های کوهستانی و جنگلی عبور کرده و به شهر خلخال می رسند. جاده خلخال به اسلام دارای مناظر و چشم اندازهای بی نظیری است و از بهترین ییلاقات شمال ایران می گذرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *