واریز ۲۵ درصد باقی‌مانده حقوق بازنشستگان



آنچه دیگران می خوانند:

ادغام حقوق بازنشستگان این بدان معناست که دستمزد یک فرد با حقوق پایین در گروه کاری خود باید نزدیک به فردی با حقوق بالا باشد. رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در آخرین اطلاعیه بر اجرای همسان سازی تاکید کرد حقوق بازنشستگان به منظور ایجاد انصاف در پرداخت، در طرح توسعه 7 اجرا می شود. در حالی که باید همسان سازی صورت می گرفت. حقوق بازنشستگان حقوق ها باید از ابتدای سال در نظر گرفته شود اما این طرح هنوز اجرایی نشده است. سه میلیون و 600 هزار مستمری بگیر در انتظار اجرای قانون همسان سازی هستند حقوق بازنشستگان در زیر آخرین اخبار یکسان سازی حقوق بازنشستگان را می خوانید.

آزادی تصریح کرد: طی سالیان متمادی و به دلیل عدم رعایت عدالت، شکاف و اختلاف فاحشی را بین حقوق کارگران و مستمری بگیران تامین اجتماعی ایجاد کرده است که مسئولان و نمایندگان مجلس طرحی را برای تعدیل حقوق مستمری بگیران و مستمری بگیران ارائه کردند. کارگران در سال های 1398 و 1393 با قرار دادن ردیف مشخصی در بودجه کشور، سازمان را موظف به اجرای طرح تناسب کردند.

رئیس کانون بازنشستگان استان ادامه داد: در سال 1400 کارشناسان سازمان فرمول های خودساخته را بدون مبنای علمی و تناسب اعمالی 75 درصد ارائه کردند و مقرر شد با پرداخت مابه التفاوت 25 درصد باقی مانده در سال 1401 اعمال شود. از سال 1400 مطابق با بند (ب) ) ماده 12 قانون برنامه ششم توسعه (1396 تا 1400) باید اعمال شود.

بیشتر بخوانید  آیا یک «همراه» می تواند مشکل زناشویی جوانان ایرانی را حل کند؟

آزادی اضافه کرد: ما مستمری بگیران و مستمری بگیران تامین اجتماعی همچنان منتظر اقدام عاجل سازمان در خصوص اجرای 25 درصد باقیمانده تناسب حقوق از سال اول 1401 و از محل بودجه مندرج در بند (و) تبصره (2) هستیم. ) قانون بودجه از سال 1400 تا فقدان حقوق بازنشستگی آنان جبران می شود و انتظار داریم همزمان با تغییرات و الحاقات به مصوبات مصوب دیوان عالی کشور و هیات مدیره صندوق تامین اجتماعی. افزایش تناسب حقوق بازنشستگان نیز در نظر گرفته خواهد شد.

یکسان سازی حقوق بازنشستگان

نماینده مردم اردبیل در شورای اسلامی از رئیس جمهور خواست هر چه سریعتر برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان اقدام کند.

صدیف بدری در جلسه علنی مجلس گفت: طبق پیش‌بینی‌ها به دلیل نبود زیرساخت‌ها برای عمومی‌سازی یارانه‌ها، قیمت‌ها افزایش بی‌سابقه‌ای داشته و همچنان ادامه خواهد داشت، بنابراین هر ساعت شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم. . دولت باید به فکر کنترل تورم باشد و مردم به بهانه مردمی شدن یارانه ها زیر فشار اقتصادی له می شوند.

وی در تذکری دیگر در رابطه با وضعیت مستمری بگیران گفت: مسئولان توسعه اقتصادی دیروز کشور امروز برای معیشت خود با مشکلات عدیده ای مواجه هستند و آبروی خانواده های آنان را نیز کشیده اند.

یک کارگر بازنشسته می گوید: امیدواریم سرپرست وزیر کار به وعده های خود عمل کند.

(28 خرداد) کانون عالی بازنشستگان کارگری با سرپرست جدید وزارت کار دیدار کرد. در این جلسه مهمترین خواسته مستمری بگیران که لغو افزایش ده درصدی مستمری سایر رده هاست، مورد تاکید قرار گرفت.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از این دیدار در توئیتی نوشت: این وزارتخانه تمام تلاش خود را در چارچوب قانون برای تامین زندگی بهتر بازنشستگان عزیز به کار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید  رییس جمهور به وزارت نفت رفت

محمدهادی زاهدی وفا در این توییت افزود: امروز در نشستی صمیمانه با نمایندگان کانون های بازنشستگی در خصوص تصمیم دولت مبنی بر افزایش مستمری بازنشستگان در سال 1401 اعلام کردم که تحقق عدالت رویکرد اصلی است. وزارت کار در چارچوب قانون تمام توان خود را برای استفاده از زندگی بهتر مستمری بگیران عزیز می دهد.

فرجی (کارگر بازنشسته) با اشاره به این توییت می گوید: امیدواریم به وعده های خود عمل کند. خواسته اصلی ما مستمری بگیران اجرای کامل ماده 96 قانون تامین اجتماعی و رعایت مصوبه حقوق و دستمزد شورای عالی کار است.

وی افزود: مستمری بگیران خرداد را با ده درصد افزایش آغاز کردیم. انتظار داریم تا قبل از پایان مهلت پرداخت تیرماه، تصمیم افزایش 10 درصدی مستمری برای سایر مقاطع لغو شود و مستمری بگیران با درآمد متوسط ​​بتوانند علاوه بر مبلغ ثابت، از افزایش 38 درصدی نیز بهره مند شوند.


دیدگاهتان را بنویسید