مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

واریز یارانه نقدی مرداد | حساب سرپرستان خانوار پر پول شد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

یارانه پولی تخصیص کمک مالی دولت به گروه خاصی از مردم است که بیستم هر ماه پرداخت می شود. پرداخت یارانه پولی در افزایش رفاه عمومی در دولت دهم موثر بود. مرحله یارانه پولی یعنی 45 هزار و پانصد تومان. پس از تحلیف دولت ریاست جمهوری در رابطه با یارانه پولی با قول رئیسی مبنی بر افزایش یارانه، شایعات زیادی مطرح شد. در زیر به آخرین اخبار واریز یارانه نقدی می پردازیم.

بر اساس اطلاعیه سازمان هدفمندسازی یارانه ها؛ یکصد و سی و هشتمین مرحله یارانه مالی [۳۰۰ – ۴۰۰ هزار تومانی] مربوط به مرداد ماه همراه با افزایش حداقل مستمری خانواده های مشمولان با حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان های اجتماعی کشور، روز پنجشنبه ساعت 24 واریز و برداشت می شود. 00، 20 اوت 1401.

مردم دهک اول تا سوم مردادماه برای هر نفر 400 هزار تومان دریافت می کنند. این مبلغ برای افراد دهه چهارم تا نهم به 300 هزار تومان می رسد.

در مورد میزان یارانه واریز شده در مرداد 1401 نیز دولت طبق مراحل قبلی به پرداخت یارانه نقدی ادامه می دهد. در صورت دریافت وام کرونا در سال 2019، 35 هزار تومان از کل مبلغ دریافتی شما کسر می شود.

تنها 48 ساعت به واریز یارانه مرداد 1401 باقی مانده است و با توجه به کاهش میزان یارانه دریافتی در مرحله قبل، اکنون این سوال برای یارانه گیرندگان این است که در این مرحله مبلغ دریافتی آنها چقدر خواهد بود. .

بیشتر بخوانید  خبر خوش به بازنشستگان | تا فردا منتظر باشید

در یکصد و سی و هفتمین مرحله پرداخت یارانه های مالی، برخی از مشمولان یارانه از کل یارانه دریافتی خود 35 هزار تومان کسر کردند. بررسی های ما نشان می دهد که این دسته از یارانه دهندگان نیز در این مرحله از درآمد محروم خواهند شد.

دلیل رد مبلغ 35 هزار تومان دریافت وام کرونا در سال 1398 است. در آن سال اکثر مشمولان یارانه در دو مرحله تیر و آذر یک میلیون تومان یارانه دریافت کردند و اقساط ماهانه از یارانه آنها کسر شد.

در چنین شرایطی افرادی که در تیرماه 1398 وام یک میلیون تومانی کرونا دریافت کرده‌اند تاکنون 24 قسط پرداخت کرده‌اند و تا دی ماه سال جاری باید شش قسط دیگر را بپردازند. اما صاحبان خانوارهایی که در دی ماه 99 وام به حساب خود دریافت کردند، 18 قسط پرداخت کردند و تا مرداد ماه سال آینده همچنان باید اقساط این وام را بازپرداخت کنند.

در مورد میزان یارانه واریز شده در مرداد 1401 نیز دولت طبق مراحل قبلی به پرداخت یارانه نقدی ادامه می دهد. بنابراین افراد دهک اول تا سوم مردادماه برای هر نفر 400 هزار تومان دریافت می کنند. این مبلغ برای افراد دهه چهارم تا نهم به 300 هزار تومان می رسد.

اما اگر در سال 2019 وام کرونا دریافت کرده باشید، 35 هزار تومان از کل مبلغ دریافتی شما کسر می شود. به عنوان مثال اگر یک خانواده سه نفره هستید و در دهک های اول تا سوم هستید، باید یک میلیون و 200 هزار تومان به حساب شما واریز شود که با کسر قسط 35 هزار تومانی وام کرونا به یک میلیون و 165 هزار تومان می رسد.

بیشتر بخوانید  خبر خوش مالیاتی/ هزینه‌های اجاره، آموزش، پزشکی از درآمد مالیاتی کسر می‌شود

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: پرداخت 400 هزار تومان یارانه به اقشار ضعیف جامعه قدرت خرید این قشر را افزایش داد و فاصله طبقاتی را در جامعه کاهش داد.

حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی گفت: پرداخت یارانه نقدی به جای یارانه پنهان و افزایش قیمت کالاهای اساسی باعث کاهش ضریب جینی در جامعه شد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات شورای اسلامی افزود: امروز شاهد این هستیم که یک دهم ضعیف جامعه ماهانه 400 هزار تومان به ازای هر نفر یارانه دریافت می کنند که این امر باعث افزایش قدرت خرید قطعات ضعیف شد. جامعه و باعث کاهش ضریب جینی شد.

میرتاج الدینی تصریح کرد: پیش از آن یارانه به کالاها به صورت پنهان تعلق می گرفت. در تخصیص پنهان یارانه ها بیشترین بهره مندی از یارانه ها قشرهای مرفه جامعه هستند و اکنون با اجرای به اصطلاح قیمت ها، یارانه کالاها به اقشار ضعیف جامعه پرداخت می شود.

نماینده مردم تبریز در شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یارانه پولی که پرداخت می شود اگرچه جبران کننده تورم موجود نیست اما بخش قابل توجهی از آن را پوشش می دهد و قدرت خرید اقشار ضعیف جامعه را افزایش می دهد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اضافه کرد: آنچه در اینجا می توان به آن اشاره کرد این است که از کسانی که یارانه آنها قطع شده است بررسی های لازم انجام شود تا کسانی که تاکنون در این زمینه به حقوقشان اجحاف شده است. تمدید خواهد شد.

سید احسان خاندوزی درباره نمایندگان شورای اسلامی درباره ارائه سند از سوی دولت در شهریور برای ادامه روند پرداخت یارانه ها به این شکل، گفت: ارائه سند منوط به ارائه گزارشی از ایجاد زیرساخت های فنی برای دولت است. دفتر آقای رئیس جمهور

بیشتر بخوانید  عملیات انتقام مخفی ایران برای ترور سردار سلیمانی

وزیر اقتصاد و دارایی تاکید کرد: دوستان تا پایان مردادماه این گزارش را ارائه کنند. امیدواریم تصمیم نهایی در خصوص جزئیات تغییر نحوه پرداخت یارانه پس از ارائه گزارش در اوایل شهریور ماه گرفته شود.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *