واریز یارانه معیشتی شهریور ماه به حساب سرپرستان



آنچه دیگران می خوانند:

کمک هزینه زندگی مربوط به همین طرح حمایتی از یارانه بنزین است که از آبان ماه ۱۳۹۷ با افزایش قیمت بنزین به حساب تک تک خانوارها واریز شده است.کمک هزینه زندگی حدود شصت میلیون نفر آن را دریافت می کنند. دهمین یارانه معیشتی هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود، مبلغ یارانه به ازای هر نفر 55 هزار تومان است. البته از سال جدید باید میزان یارانه افزایش می یافت اما این اتفاق نیفتاد. برای دریافت آخرین اخبار پرداخت ادامه دهید کمک هزینه زندگی ما پرداخت می کنیم

دولت در چهار ماه گذشته 300 و 400 هزار تومان یارانه نقدی به حساب خانوار واریز کرده است. یارانه 300 هزار تومانی دهک چهارم تا نهم و 400 هزار تومانی یارانه سه دهک اول.

قرار بود این یارانه 2 ماهه نقدی باشد و بعد از دو ماه به صورت کالایی تعلق گیرد. الان 4 ماه گذشته و یارانه مالی پرداخت شده است و قطعا شهریور ماه یارانه نقدی خواهد بود.

روال ماه های گذشته بر این اساس بود که یارانه 20 هر ماه به حساب خانوارها واریز می شد و احتمال می رود یارانه شهریور امشب به حساب خانوارها واریز و قابل برداشت باشد.

به گفته سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها، بازماندگان یارانه های قبلی در ماه جاری یارانه ماه های گذشته خود را دریافت خواهند کرد. البته بازماندگانی که درگیر بودند. همه زنده ماندند.

تحقیقات ما نشان می دهد که دولت معمولا هر 20 ماه یکبار یارانه نقدی به سرپرستان خانوار واریز می کند.

بیشتر بخوانید  تداوم هوای برفی و بارانی در نقاط مختلف کشور | هشدار جدی به این مناطق

دولت جزئیات مهلت پرداخت یارانه فاز 138 (شهریور 1401) را اعلام نکرده است. اما بررسی های ما نشان می دهد که دولت معمولا هر 20 ماه یکبار یارانه نقدی به سرپرستان خانوار واریز می کند.

یارانه شهریور ماه باید بیستم واریز شود و باید منتظر اعلام مهلت برداشت باشید.

خبر جدیدی مبنی بر تغییر قیمت یارانه نقدی یا جایگزینی کالابرگ به جای یارانه نقدی منتشر شده است. هنوز تصمیمی برای تغییر یارانه مالی گرفته نشده است. وزیر اقتصاد گفت: تا مردادماه خبری از تغییر یارانه های مالی نیست. مشخص نیست یارانه نقدی مردادماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود یا خیر.

دولت جزئیات مهلت پرداخت یارانه فاز 138 (شهریور 1401) را اعلام نکرده است. اما بررسی های ما نشان می دهد که دولت معمولا هر 20 ماه یکبار یارانه نقدی به سرپرستان خانوار واریز می کند. در این مرحله احتمالا طی هفته آینده مشمولان یارانه باید منتظر دریافت یارانه 300 و 400 هزار تومانی باشند.

در این بین برخی رسانه ها مدعی هستند در این مرحله یارانه دو ماهه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود. اما دولت هنوز در این مورد اظهار نظر نکرده و بعید است در شرایط عجیب اقتصادی دولت سپرده گذاری دو مرحله ای انجام دهد.

دولت طرح «مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها» را از 30 اردیبهشت ماه جاری آغاز کرد. با اصلاح نظام پرداخت یارانه، یارانه جدید به 72 میلیون نفر (23 میلیون خانوار) ​​پرداخت شد که برای سه دهک اول 400 هزار تومان و برای دهک های چهارم تا نهم 300 هزار تومان بود.

بیشتر بخوانید  صفحه جستجوی شما یافت نشد.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که از ابتدای اجرای طرح مسئولیت تعیین وضعیت اقتصادی خانوارها و عشریه آنها را برعهده داشت، سامانه ثبت اعتراض شهروندان به عشریه را اعلام کرد و سازمان هدفمندسازی یارانه ها این امکان را داد. ثبت نام بازماندگان البته وزارت حمایت اجتماعی هنوز نتیجه بررسی اعتراضات را اعلام نکرده است.


دیدگاهتان را بنویسید