واریز یارانه تیرماه به صورت نقدی در این هفته



به گزارش سلام نو، 9 دهک اول درآمدی جامعه باید منتظر دریافت یارانه نقدی جدید در هفته آینده باشند. پرداخت یارانه از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده و تاکنون دو مرحله پرداخت شده است. اکنون مرحله سوم این یارانه باید 30 تیرماه پرداخت شود.

گروه دیگری که در این هفته باید منتظر دریافت یارانه جدید باشند، معترضان به دلیل عدم دریافت یارانه هستند. حدود دو میلیون و 500 هزار نفر در ماه گذشته به دلیل عدم پرداخت یارانه اعتراض کردند. یارانه این گروه واریز شده است اما هنوز قابل برداشت نیست تا سازمان هدف بتواند یارانه این گروه را شناسایی کند و تشخیص دهد که معترضان مستحق دریافت یارانه هستند.

اطلاعات این گروه تایید شده و احتمال می رود یارانه این گروه در 29 تیرماه برداشته شود. بر این اساس در هفته جاری تنها یک یارانه پولی به حساب کاربران واریز می شود و هیچ یارانه دیگری وارد نخواهد شد.

پیش از این گفته شده بود که دولت احتمالاً یارانه ای برای عید قربان پرداخت می کند. اما پیگیری تجارت نیوز نشان می دهد که یارانه جدیدی در راه نیست و آنچه در بسیاری از رسانه ها از آن به عنوان یارانه عید قربان یاد می شود، یارانه ماهانه ای است که بیستم هر ماه پرداخت می شود. اما یارانه خاصی ندارد.

بسته معیشتی جدید توزیع می شود؟

چند روز پیش رئیس بنیاد مصطفان از توزیع بسته جدید مادام العمر بین مردم خبر داد. پرویز فتح گفت: برای تابستان 1401 با در نظر گرفتن آثار حذف ارز ترجیحی که از یک سو باعث افزایش قیمت لبنیات و کاهش قدرت خرید خانوارهای فقیر شد و از سوی دیگر باعث شد. با مشکلاتی که برای تولیدکنندگان به وجود آمد، بنیاد مصطفان تصمیم گرفت تا یک میلیون بسته شیر بین نیازمندان توزیع کند.

بیشتر بخوانید  عنوان واحد نمونه استانی و کارفرمای حامی کارگر به ایران خودرو کرمانشاه رسید

با توجه به این صحبت ها، احتمالا بسته زندگی جدیدی در افق است که زمان توزیع آن هنوز اعلام نشده است. اما باید به خانواده های تحت پوشش هیئت امداد و بهزیستی و نیازمندان ساکن در مناطق فقیرنشین پرداخت شود.

برخی معتقدند این بسته زندگی احتمالا در یکی از مناسبت ها و اعیاد مذهبی پیش رو پرداخت می شود. با توجه به اینکه عید سعید قربان هفته آینده است، احتمال توزیع این بسته در هفته آینده وجود دارد./تجارت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید