واریز شگفتانه دولت به حساب این افراد



آنچه دیگران می خوانند:

دولت در سال جدید با حذف ارزهای ترجیحی برای یارانه جدید وجود دارد اخیراً به عنوان یارانه جدید دولت، پرداخت یارانه گوشت مطرح شد که طبق گمانه زنی ها به 300 هزار تومان می رسد. به گفته برخی از نمایندگان، یارانه جدید به صورت نقدی پرداخت خواهد شد. اطلاعات بیشتر در مورد آخرین اخبار از یارانه جدید پرداخت خواهیم کرد.

سومین یارانه ریاست جمهوری احتمالا هفته آینده به ذینفعان اعطا خواهد شد. آخرین اخبار اخبار تجارت از سازمان هدفمندی یارانه ها حاکی از آن است که پرداخت یارانه ماه مبارک رمضان در حال حاضر در مرحله صدور مجوز و انتشار از سوی سازمان برنامه و بودجه است.

میزان دقیق یارانه ماه مبارک رمضان چقدر است؟ رصد اخبار تجارت سازمان های مربوطه نشان می دهد که میزان یارانه ماه مبارک رمضان 150 هزار تومان است و یک خانواده 4 نفره باید منتظر دریافت 600 هزار تومان یارانه باشند.

مشخص شد دریافت کنندگان یارانه رمضان جامعه محور بوده اند، هدفی که در دو مرحله قبل به مناسبت 22 بخمن (سالروز پیروزی انقلاب) و فرا رسیدن نوروز دریافت کرده بودند. .

سازمان هدفمندی یارانه ها می گوید برای حمایت از خانوارها، تمامی محاسبات مربوط به یارانه ماه مبارک رمضان را بر اساس اطلاعات و اطلاعیه های وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به روز کرده است.

البته در 22 بهمن به 34 میلیون نفر یارانه پرداخت شد. اما تنها 12 میلیون نفر مشمول دریافت یارانه عیدی شدند. افراد تحت پوشش کمیته امداد و کمک های اجتماعی و افرادی که به هر دلیلی مشمول بخش های دادگستری نمی شوند.

بیشتر بخوانید  ناهار برای قهرمانی لیگ برتر پرسپولیس

احتمالا با توجه به مبلغ 150 هزار تومانی یارانه ماه مبارک رمضان، مشمولان این یارانه همان هایی هستند که یارانه عیدی دریافت کرده اند.

هنوز زمان دقیق پرداخت یارانه ماه مبارک رمضان مشخص نیست. اما نظارت ها نشان می دهد که یارانه ماه مبارک رمضان قبل از هفته سوم ماه مبارک رمضان پرداخت می شود. به عبارت دیگر این یارانه تا قبل از عید سعید فطر به مشمولان پرداخت می شود.

البته دولت در پرداخت این یارانه تاخیر داشت. زیرا یارانه ماه رمضان سال 1400 در روز دوم ماه مبارک رمضان به مردم پرداخت شد. اما یارانه ماه مبارک رمضان 1401 هنوز پرداخت نشده است.

در دولت سیدابراهیم رئیسی سنگ بنای پرداخت یارانه پولی جدیدی به نام یارانه موردی گذاشته شد. مبلغ این یارانه در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 100 هزار تومان بود که به جمعیتی حدود 34 میلیون نفر پرداخت شد.

دولت سیزدهم برای دومین بار در روزهای مانده به سال نو 150 هزار تومان یارانه برای حمایت از نوروز پرداخت کرد اما تنها 12 میلیون نفر تحت پوشش این یارانه قرار گرفتند.

پرداخت یارانه نقدی مربوطه رویه جدیدی است که مستقل از پرداخت دو یارانه نقدی دیگر انجام می شود. به گفته مسئولان کشوری، مشمولان این یارانه بر اساس چهار دهک اول اقتصادی مشخص شده اند.

پرداخت یارانه معیشتی به میزان سرانه 55 هزار تومان پس از تعیین سهمیه بنزین سال 98 در دستور کار دولت روحانی قرار گرفت.

پرداخت یارانه های پولی انرژی که قدمت بیشتری نسبت به سایر یارانه های پولی دارد، با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها از اواخر دهه 80 آغاز شد.

بیشتر بخوانید  فال تاروت | فال تاروت امروز | سرنوشت امروز برات چی رقم زده؟! + تفسیر دقیق

یارانه های پولی از یک سو مطابق با سیاست های دولت پس از جنگ ایران و عراق مطابق با استانداردهای اقتصادی بین المللی است و از سوی دیگر ارزش و ارزش آن به دلیل مبالغ کم و ثابت تخصیص یافته دائما در حال کاهش است.

با این حال، به دلیل شوک های متوالی اقتصادی، برنامه های دولت برای پرداخت یارانه های جدید یا افزایش مبالغ آن همواره موضوع مورد توجه عموم بوده است.

منتقدان اقتصادی دولت می گویند با وجود پایین بودن ارزش یارانه ها، این مبالغ همچنان نقش اساسی در زندگی اقشار آسیب پذیر و آسیب پذیری دارد که شغل مناسب و منبع درآمد ثابتی ندارند.


دیدگاهتان را بنویسید