واریز افزایش 80 درصدی حقوق بازنشستگان



آنچه دیگران می خوانند:

حقوق بازنشستگان این همیشه یکی از چالش برانگیزترین نظرات در هنگام بررسی لوایح بودجه بوده است.حقوق بازنشستگان برای سال 1401 با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شد. بازنشستگان جدید خواستار توجه بیشتر به موضوع افزایش حقوق در بودجه و همسان سازی هستند حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر اعتراضات زیادی آغاز شده است که اکنون با افزایش حقوق ها بحث اخذ مالیات از حقوق بازنشستگان مطرح شده است که در زیر آخرین اخبار از حقوق بازنشستگان شما در حال خواندن هستید

یک کارشناس حوزه کار با اشاره به قول مساعد مدیرکل سازمان نظام وظیفه برای 25 درصد باقیمانده از طرح یکسان سازی حقوق بازنشستگان، ابراز امیدواری کرد: مصوبه 650 هزار تومانی حق مسکن کارگران تکمیل شد. این ماه و تا زمان تسویه تعهدات برای ابلاغ به وزارت کار ارسال می شود و از فروردین ماه به حساب کارمند واریز می شود.

به گزارش ایسنا، رحمت الله پورموسی درباره تصویب 650 هزار تومان حق مسکن کارگران گفت: کمک هزینه مسکن کارگری مبلغ بالایی نیست و 650 هزار تومانی که شورای عالی کار در نظر گرفته رقم کمی در سبد خرید است. جان کارگران، اما آنچه مسلم است مصوبات شورای عالی است، اعتراضی وجود ندارد و قطعی و لازم الاجرا است.

می توان آن را پیشنهاد تلقی کرد، اما از آنجایی که تمامی شرکای اجتماعی و نمایندگان دولت، کارگران، کارفرمایان، وزرا و وزرا حضور دارند، این مصوبه قانونی و لازم الاجرا است.

بیشتر بخوانید  صفحه درخواستی شما پیدا نشد.

وی افزود: در سال های اخیر تصویب حق مسکن به صورت مستقیم و بدون قید و شرط از سوی هیات وزیران ابلاغ شده است. حق مسکن تنها اقلام دستمزد کارگران است که نیاز به تصویب هیئت وزیران دارد و این امر به این دلیل است که موضوع مسکن عموما جزو وظایف دولت محسوب می شود.

این کارشناس حوزه کار در پاسخ به این سوال که اگر میزان حق مسکن در حد پیشنهاد باشد آیا دولت می تواند آن را تغییر دهد؟ وی گفت: هرگونه تغییر یا کاهش و افزایش مصوبه باید دوباره از دیوان عالی کشور عبور کند. بنابراین در صورتی که دولت کاهش مصوبه را ضروری بداند، باید برای بررسی به دیوان عالی کشور بازگردانده شود، اما معتقدم با عنایت به اطلاعیه افزایش مستمری بازنشستگان توسط وزارت کار اجرایی، در آینده همچنین روزها شاهد ابلاغ مصوبه 650 هزار تومانی حق مسکن کارگران خواهیم بود.

پورموسی با بیان اینکه میزان تسهیلات مسکن باید از ابتدای سال محاسبه و معوقات آن به حساب کارگران واریز شود، اظهار داشت: تصویب مبلغ کمک مسکن همواره توسط هیئت وزیران انجام می شد. آقای. وزرا در سال های اخیر اما معتقدم می توان آن را به شورای عالی قضایی سپرد و شورا در مورد آن تصمیم گیری کرد، با این تفاوت که حداقل دستمزد و خوراک و سایر مزایای جانبی در شورای عالی قضایی تعیین و تصویب می شود. .

وی گفت: در مورد مستمری بگیران تامین اجتماعی هرگونه افزایش دستمزد و مستمری و سایر سطوح حقوق به دنبال مصوبه شورای عالی کار است که امسال با آن مخالفت شد و در نهایت دکتر زاهدی وفا – سرپرست وزارت کار – همان افزایش 38 درصدی به اضافه 515 اعلام شد که هزار تومان از این برج محقق می شود.

بیشتر بخوانید  رسانه آمریکایی مدعی شد: حمله به اسرائیل هیچ آسیبی نداشت.

این کارشناس کار ادامه داد: دولت می تواند در افزایش حقوق مستمری بگیران داخلی و لشکری ​​نقش داشته باشد زیرا از بودجه دولتی استفاده می کنند اما در مورد مستمری بگیران تامین اجتماعی ریالی از بودجه کشور و 14 میلیون از بیمه اختصاص داده نمی شود. ودیعه حق بیمه به کارگران و 4 میلیون مستمری بگیر حقوق پرداخت شد.

پورموسی همچنین درباره حداقل درآمد مستمری بگیرانی که حقوق آنها 57 درصد افزایش یافته است، توضیح داد: بر اساس ماده 96 و ماده 111 قانون تامین اجتماعی، افزایش مستمری مشمولان تامین اجتماعی هر ساله به تصویب هیات وزیران می رسد. سال به نحوی که حداقل درآمد مستمری بگیران کمتر از حداقل حقوق مصوب همان سال باشد نباید کمتر باشد.

با توجه به اینکه حداقل حقوق کارگران برای سال 1401 در دیوان عالی کشور به 5 میلیون و 580 هزار تومان رسید، هیئت وزیران آستانه حقوق بازنشستگان را به همین میزان تصویب کرد و بر این اساس مستمری بگیرانی که حقوق آنها در سال گذشته بالغ بر 2 میلیون و 655 بوده است. هزار تومان درآمد آنها با افزایش 57 درصدی کمک هزینه مسکن و خوراک به 5580 هزار تومان رسید.


دیدگاهتان را بنویسید