واردات خودرو به کیش و کشم آزاد شد/ کدام خودروها وارد کشور می شوند؟



به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، واردات خودرو به کیش و کشم آزاد شد. آیا این اقدام باعث آزادسازی واردات به کشور می شود؟ کدام خودروها وارد کشور می شوند؟

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی گفت: نظارت بر واگذاری 2300 خودرو که در سال 1397 به صورت غیرقانونی وارد کشور شده و در اختیار سازمان اموال کشور قرار داده بودند با موانعی مواجه شد اما این مجموعه از رئیس جمهور خواست تا حدود 2000 خودرو را به تنهایی وارد کشور کند. برای کیش و کشم (ایسنا)

آیا واردات رایگان خواهد بود؟

آیا واردات خودرو به کشور پس از کش و قوس های فراوان در حال آزادسازی است؟

فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت نیوز گفت: سران سه قوه، نیروی انتظامی و در مجموع هیئت اعزامی با واردات موافق هستند. اما عده ای در کشور با قدرتی که دارند در تصمیم گیری ها اختلال ایجاد می کنند.

وی ادامه داد: اگر واردات خودرو به کشور آزاد باشد، دولت انحصار این فرآیند را برای سرمایه گذاری حفظ می کند. این اقدام موجب اعتراض بیشتر شهروندان خواهد شد و مشکلی را حل نخواهد کرد.

چرا کیش و کشم؟

زاوه تصریح کرد: کیش و کشم از نظر بازار روندی را در کشور دنبال نکردند. ممنوعیت واردات نیز برای این دو بازار غیرعادی تلقی می شود.

وی افزود: واردات خودرو به مناسبت جام جهانی و جذب گردشگر بهانه ای غیرقابل قبول است. به نظر نمی رسد واردات خودرو به این دو منطقه به معنای آزادسازی واردات باشد.

بیشتر بخوانید  تا حالا کسی بهت رمز و راز ماکارانی رو گفته؟ | فوت و فن های پخت ماکارانی +ویدئو

کدام خودروها وارد کشور می شوند؟

کلیباف پیشتر گفته بود با آزادسازی واردات خودروهای پنج هزار دلاری وارد کشور می شود.

آیا خودروهای ورودی به کیش و سسم استفاده می شود؟

زاوه گفت: هیچ خودروی 5000 دلاری در دنیا وجود ندارد. پراید یکی از ارزان ترین خودروهاست و شش هزار دلار قیمت دارد. خودروهای فرسوده و فرسوده می توانند وارد کشور شوند.

دیدگاهتان را بنویسید