وابستگی انگلیس به ماسک صورت و رفع محدودیت های کرونر



براساس گزارش روز شنبه ایرنا ، طبق نظرسنجی دیلی میل ، 72 درصد انگلیسی ها همچنان از ماسک صورت در حمل و نقل عمومی استفاده می کنند. دو سوم عادت خود را در سینما و مغازه ها و 32 درصد در پارک ها و فضای باز عمومی حفظ می کنند.

از طرف دیگر ، 64 درصد می گویند از سختگیری فروشگاه ها جلوگیری می کنند تا از ورود افراد بدون ماسک جلوگیری کنند. تعداد قابل توجهی از پاسخ دهندگان همچنین گفتند که در مورد افرادی که ماسک نمی زنند احساس خوبی ندارند.

در همین حال ، نخست وزیر انگلیس بوریس جانسون اعلام کرد که از 19 ژوئیه (28 ژوئیه) محدودیت های اصلی کرونر از استفاده از ماسک در جامعه تا فاصله های اجتماعی و نیاز به کار از راه دور برداشته می شود.

جانسون ادعا می کند واکسن های کرونر موثر هستند و تاکنون بیش از 45 میلیون نفر واکسینه شده اند که از این تعداد 33 میلیون نفر برای بار دوم واکسینه شده اند. نخست وزیر انگلیس پیش بینی کرد که تا 19 ژوئیه ، کل جمعیت بزرگسال کشور دوز اول و دو سوم دوز واکسن کرونا را دریافت کنند. به گفته وی ، افرادی که در این مدت در بیمارستان بستری بودند واکسن کرونر دریافت نکردند.

ویروس کرونا ویروس (دلتا) که برای اولین بار در هند کشف شد ، در انگلیس به سرعت در حال گسترش است. گزارش شده است که دلتا 99 درصد از کل ویروسهای کرونا ویروس در انگلستان را تشکیل می دهد

وزیر بهداشت انگلیس ساجد جاوید پیش بینی می کند که تعداد بیماران کرونر در تابستان به 100000 نفر در روز برسد. وی به بی بی سی گفت: “با كاهش محدودیت ها ، انتظار داریم تعداد كشته شدگان به طور قابل توجهی افزایش یابد.” او می گوید هیچ کس نمی تواند به طور قطعی بگوید که چه آینده ای برای ولیعهد در انتظار است. Crown Epidemic یک وضعیت ناشناخته است و “هرچه پیشرفت می کنیم ، مشخص می شود که پیش بینی ها در این زمینه از اطمینان بیشتری برخوردار نیستند.”

بیشتر بخوانید  شاهین بیانی: فینال حذفی دلچسب نبود

با این حال ، دولت انگلیس معتقد است که واکسن کرونر می تواند مرگ و میر و بستری شدن در بیمارستان را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. ساجد جاوید می گوید پس از رفع محدودیت ها تعداد بیماران افزایش می یابد ، اما آنچه برای دولت مهم است تعداد بستری شدن در بیمارستان و تعداد قربانیان است.

تعداد افراد مبتلا به بیماری کرونر قلب در انگلیس دوباره در حال افزایش است و روزانه حدود 30،000 نفر به ویروس آلوده می شوند. کارشناسان معتقدند موج سوم تاجی در این کشور آغاز شده است اما با امواج قبلی متفاوت خواهد بود و تلفات زیادی نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید