هیچ توافقی با اوکراین حاصل نشده است



به گزارش ایرنا، مقامات کرملین امروز (پنجشنبه) اعلام کردند که روسیه تمام انرژی خود را در مذاکرات درباره صلح احتمالی با اوکراین سرمایه گذاری کرده است، اما هنوز توافقی حاصل نشده است.

به نقل از رویترز، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: تیم مذاکره کننده ما تمام تلاش خود را انجام داده و علاوه بر این، در این مذاکرات آمادگی خود را برای دستیابی به صلح نشان داده است.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی به خبرنگاران گفت: «مذاکره درباره سند، حفظ تمام پارامترهای آن و اجرای چنین توافقی می‌تواند خیلی سریع از آنچه اکنون در حال رخ دادن است جلوگیری کند».

پسکوف در پاسخ به سوالی درباره گزارش فایننشال تایمز مبنی بر پیشرفت چشمگیر روسیه و اوکراین در طرح آزمایشی صلح گفت: این گزارش درست نیست، برخی از عناصر درست است، اما کاملا نادرست است.

این مقام روسی افزود: اگر پیشرفتی وجود داشته باشد که باید گزارش شود، کرملین آن را گزارش خواهد کرد.

او با کنایه گفت: «همه سؤالات دیگر را برای فایننشال تایمز ارسال کنید».

در 21 فوریه (2 مارس)، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، استقلال جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک در منطقه دونباس را به رسمیت شناخت و از بی توجهی غرب به نگرانی های امنیتی مسکو انتقاد کرد.

سه روز بعد، در روز پنجشنبه، 26 مارس، او آغاز یک «عملیات نظامی ویژه» را علیه اوکراین اعلام کرد و روابط متشنج بین مسکو و کیف را به یک رویارویی نظامی تبدیل کرد. درگیری ها در اوکراین و واکنش ها به اقدامات روسیه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید  معاون وزیر برنامه و بودجه به چهارمحال و بختیاری سفر می کند

دیدگاهتان را بنویسید