هیچ تآخیری در صادرات محصولات لبنی وجود ندارد



آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش شمانیوز و به نقل از سراج24; به گزارش مرکز شایعات فضای مجازی سراج، اواتودی مدعی شد که صدور بخشنامه مبهم در خصوص تعرفه صادرات لبنیات باعث سردرگمی گمرکی و اختلاف این نهاد و مسئولان وزارت جهاد کشاورزی شده و منجر به دو ماهه شد. تاخیر در صادرات عبارتند از: خامه فله و ترش باقی مانده در انبارهای گمرکی منقضی شده و موجب ضرر صادرکنندگان شده است.

* صادرات برخی از اقلام لبنی متوقف نشده است

محرم سلطانی رئیس دفتر توسعه صادرات در گفتگوی اختصاصی با مرکز مبارزه با شایعات سایبری با تکذیب شایعه تاخیر دو ماهه گمرک در صادرات برخی محصولات لبنی گفت: تاخیر دو ماهه و تاخیر در صادرات لبنیات صحت ندارد.»

وی افزود: 23 دی ماه عسگرزاده رئیس گمرک بخشنامه دریافت عوارض صادراتی به ازای هر کیلوگرم اقلامی مانند شیرخشک و خامه ترش به صورت فله را صادر کرد و برای هر کدام عوارض گمرکی در نظر گرفته شد.

سلطانی بیان کرد: این ابلاغیه در خصوص دریافت گمرک از سوی صادرکنندگان محصولات مواجه شد. صادرکنندگان معترض معتقد بودند که این میزان عوارض گمرکی برای صادرکننده صرفه اقتصادی ندارد.

به گزارش مرکز مبارزه با شایعات سایبری، رئیس دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: تنها پنجاه درصد حقوق گمرکی از صادرکننده دریافت شود.

محرم سلطانی در پایان گفت: ابهام در عوارض صادرات خامه ترش فله باعث سردرگمی صادرکنندگان شد که پس از بیستمین جلسه ستاد تنظیم بازار و پس از آن وزیر جهاد کشاورزی مجدداً اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید  دعای شب اول ماه رجب و اعمال ماه رجب برای گرفتن حاجت – ایران چطور

دفتر توسعه صادرات جهاد کشاورزی


دیدگاهتان را بنویسید