هیل: هرگونه فشار بر ایران تنش ها را در اطراف برجام افزایش می دهد


هیل: هرگونه فشار بر ایران تنش ها را در اطراف برجام افزایش می دهد

MeetNews به گزارش هیل نیوز ، دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا قصد دارد فشارها را بر ایران در زمان قطع مذاکرات هسته ای در وین افزایش دهد ، اما محاسبات داخلی در تهران ارزیابی آن را دشوار می کند.

هیل گفت: “بدیهی است که گزینه های انبوه آمریکا شامل تشدید محدودیت های صادرات نفت ایران و اعمال تحریم های جدید علیه برنامه های موشکی و هواپیماهای بدون سرنشین آن است ، اما این اقدامات به احتمال زیاد در میان ماه ها تلاش برای احیای یک برنامه جامع اقدام مشترک ، تنش ها را تشدید می کند.” برجام) تشدید خواهد شد.

این پایگاه خبری به نقل از یک کارشناس مسائل ایران در گروه بحران بین المللی گفت: “به نظر می رسد که رهبران ایران در حال بررسی بازگشت به آژانس در ازای لغو سریع تحریم ها یا ادامه توسعه برنامه هسته ای خود هستند.” بتوانند امتیازات مورد نظر خود را از غرب بگیرند.

در همین حال ، به گفته هیل ، روبرت اینهورن ، یکی از اعضای ارشد موسسه کنترل و منع گسترش تسلیحات بروکینگز ، معتقد است که تهران و واشنگتن ممکن است پس از مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی ، رئیس جمهور تازه منتخب ایران به مذاکرات در وین بازگردند ، اما مطمئناً این مذاکرات وجود خواهد داشت. تفاوت های اساسی باشد

وی گفت: از سرگیری مذاکرات نهایی است ، اما مشخص نیست که آیا رایزنی ها بدون مشکل ادامه می یابد یا خیر. رئیس جمهور ، مانند اکثر مقامات ایرانی ، به صراحت اعلام کرده است که حتی در صورت بازگشت برجام ، آنها هیچ علاقه ای به مذاکره درباره مسائل دیگر ندارند.

بیشتر بخوانید  گفتگو با سازنده هواپیمای بدون سرنشین سمپاش در بخش کشاورزی / فرصت های تولید و صادرات

دیدگاهتان را بنویسید