هیئت انتخاب پنجمین دوره جشنواره تئاتر کودک و نوجوان را معرفی می کنیم



آناهیتا غنی زاده، زهره بهروزی نیا، الکا هدایت، ناصر آویژه، بهمن صادق حسنی، هادی حسنعلی، مزدک مهیمنی و آثار بخش‌های مسابقه تئاتر خردسالان، مسابقه تئاتر خیابانی، مسابقه نمایش‌های آیینی و سنتی و نمایش های کودک جشنواره بیست و هفتم را ارزیابی و انتخاب خواهند کرد.

این هیات انتخاب از 25 اثر در بخش مسابقه کودک، 49 اثر در بخش مسابقه تئاتر خیابانی، 36 نمایش آیینی و سنتی (چادر، نقالی و اکران خوانی)، 10 اثر در تئاتر جامع و 36 اثر برای کودکان. و نوجوانان اجراها (زیر 18 سال) آثار بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان ارزیابی و برگزیده می شود.

هیات انتخاب این بخش ها همگی از هنرمندان پیشکسوت عرصه هنرهای نمایشی به ویژه نمایش های کودک و نوجوان هستند.

بچمن صادق حسنی از کارگردانان و بازیگران باتجربه تئاتر کشور است که هم اکنون ریاست انجمن هنرهای نمایشی گیلان را بر عهده دارد. صادق حسنی علاوه بر حضور مستمر در عرصه تئاتر، در عرصه سینما و تلویزیون نیز حضور فعالی دارد.

آناهیتا گانی زاده دارای مدرک کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر است و علاوه بر اجرای نمایش های متعدد کودک و نوجوان، به پژوهش های مختلفی در زمینه تئاتر کودک و نوجوان نیز می پردازد. انتشار ده ها مقاله و کتاب «نمایش خلاق» از فعالیت های این هنرمند است.

ناصر آویژه بازیگر، نویسنده و کارگردان تئاتر کودک و نوجوان; او در کارنامه هنری خود بیش از 30 نمایش و نمایش تلویزیونی را بازی و کارگردانی کرده است. از آثار این هنرمند می توان به «جعبه مروارید»، «طلسم شهر قصه ها» و «مش مش گلی کین» اشاره کرد.

بیشتر بخوانید  روستاهای ریگان به برق متصل بودند

زهره بهروزی نیا هنرمند پیشکسوت تئاتر و عضو هیئت علمی دانشکده فیلم و تئاتر است. این هنرمند در عرصه نمایش عروسکی، نمایش های متعددی از جمله «ستاره آبی»، «آخرین گل»، «رویا» و … را در کارنامه هنری خود کارگردانی کرده است.

هادی حسنعلی بازیگر و کارگردان عروسک دارای مدرک کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر است. این هنرمند عرصه تئاتر کودک و نوجوان سوابق متعددی در زمینه آموزش تئاتر به کودکان و توانبخشی کودکان از طریق تئاتر دارد.

مزدک مهیمنی نمایشنامه نویس، کارگردان و بازیگر تئاتر و از فعالان عرصه کودک و نوجوان است. این هنرمند استان همدان نمایش هایی چون «چرکولک»، «یار گلخاف» و … را در کارنامه هنری خود اجرا کرد.

الکا هدایت، نویسنده، بازیگر، کارگردان و بازیگر تئاتر از کودکی وارد عرصه هنرهای نمایشی شد. او نمایش های متعددی در زمینه نمایش عروسکی، تئاتر کودک و نوجوان از جمله «هوشنگ لک پشته»، «سورپرایز» و… را کارگردانی کرده است.

بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با هدف تقویت مهارت ها، آگاهی و اعتماد به نفس کودکان ایرانی از طریق بازی، اسفند ماه سال جاری با شعار «تئاتر، پرواز پروانه های خیال» در شهر تاریخی همدان

دیدگاهتان را بنویسید