هیئت امنا جایگاه ضروری در نظام اسلامی دارد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها گزارشگر بیشتردر خطبه های نماز جمعه این هفته ابهر ، جعفر رحیمی با یادآوری اینكه شورای نگهبان در تاریخ 17 ژوئیه 1959 با حكم بنیانگذار بزرگ انقلاب اسلامی تأسیس شد ، گفت: كرد.

وی با بیان اینکه جایگاه والای هیئت امنا در نظام اسلامی سبب شده تا دشمنان حملات زیادی علیه این نهاد انجام دهند ، افزود: با نگاهی به پیشینه هیئت امنا درمی یابیم که این شورا ضمانت و سلامت کشور است. سیستم و امنیت سیاسی. “

خطیب نماز جمعه ابهر گفت: شورای نگهبان یکی از ارکان اصلی نظام اسلامی و ضامن جمهوری نظام و قانون اسلام در جمهوری اسلامی و همچنین حافظ قانون اساسی است. ، که بارها مورد حمله جمهوری اسلامی قرار گرفته است.

رحیمی ادامه داد: حملات به شورای نگهبان گاهی توسط دشمنانی انجام می شود که مخالف اسلام گرایی نظام هستند و سعی در تضعیف این نهاد موثر نظام دارند تا زمینه ورود قوانین و قوانین غیر اسلامی به کشور فراهم شود. ، و گاهی توسط برخی افراد “آنها به هر دلیلی برای شرکت در انتخابات مورد تأیید هیئت امنا قرار نگرفته اند.

وی با بیان اینکه این افراد بعضاً علیه هیئت امنا تبلیغات سازمان یافته انجام می دهند ، افزود: یكی از راه های مقابله دشمن با هیئت امنا حمله و توهین به شورا و انتساب آن به استبداد و دیكتاتوری بود. امام فقید در مواجهه با این حملات و توهین ها ، با حمایت از شورای نگهبان ، خاطرنشان كردند كه حمله به شورای نگهبان در حمایت از اسلام و توهین بود و در واقع به دلیل مخالفت شورای نگهبان با اهداف غرب و ابرقدرت ها بود.

بیشتر بخوانید  چه کسانی به آبله میمون مبتلا می شوند؟

امام جمعه ابهر همچنین با اشاره به عید قربان و نماز عید قربان ساعت 7:30 صبح عید قربان اظهار داشت: عید قربان یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است که ما را به یاد زیباترین نمونه پرستش انسان در برابر خداوند متعال. عید قربان ، عید قربان ، ایثار ، اخلاص و عشق ، قربانی كردن فرزند دلبندتان در راه خدا ، امتحانی الهی برای حضرت ابراهیم (ع) بود كه عید قربان یادآور می شود.

رحیمی با اشاره به روز عرفه خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین نعمت های الهی که به انسان عطا کرده این است که به او اجازه داده آن را بخواند. آگاهی از زندگی عملی رهبران اسلامی در این زمینه ضروری است. نماز ، کلید رحمت الهی ، منبع قرب با خدا ، خواسته ها ، سلامتی شیطان و وسوسه های او را تأمین می کند. نماز نه تنها به فرد کمک می کند تا از مشکلات و اندوه زندگی خلاص شود بلکه سرنوشت زندگی را تغییر داده و از بروز بلایای مختلف جلوگیری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید