هیئت امنا باید نقش سنگین و حساسی در انتخابات داشته باشد



به گزارش روز پنجشنبه ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرویی در جلسه با رئیس و اعضای کمیته مشاهده انتخابات لرستان به مناسبت سالگرد شورای نگهبان گفت: اسلام ، مردم و انتخابات از ابتدای جمهوری اسلامی آنها بودند و بدیهی است که آنها باید با هم ادامه دهند. در این راستا ، وظیفه همه فراهم کردن چیزهایی است که اسلام ، مردم و انتخابات را متحد کند ، مانند وظایف شرعی ، دینی و ملی.

وی گفت: یک نتیجه ارزشمند این است که شورای نگهبان وظیفه دارد ماهیت اسلامی نظامی را که در طول مبارزات مردم مسلمان در ایران دنبال می کنند ، تشخیص دهد.

به گفته وی ، علی رغم اینکه برخی از نامزدها در شورا فعال بودند و مطابق وظیفه شرعی خود عمل می کردند ، هیئت امنا در انتخابات گذشته رأی خوبی نداد ، که دلیل محکمی برای هیئت امنا است. شفاف و محکم کار کنید.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: “تفسیر قانون اساسی یکی از مهمترین وظایف شورای نگهبان است که باعث اختلاف سلیقه در اجرای قانون می شود. آنها این اسلام را می دانند و برخی دیگر به دلیل عدم صلاحیت ، که طبیعی است.

وی افزود: برای رفع نواقصی که در زمان انتخابات ایجاد می شود ، لازم است در استان تحقیقاتی انجام شود و لازم است این کاستی ها به تفصیل شناسایی و با تصمیم گیری در سطح استان و کلان رفع شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: قطعاً در دولت سیزدهم برخی از افرادی که به قدرت می رسند در امان نیستند و ممکن است تحت تأثیر عشق و نفرت قومی و قبیله ای و مشکلات مالی و غیرمالی قرار بگیرند. این کانال ها را ببندید ، مبارزه با فساد و فساد خوب است ، اما ما باید کانال های فساد را که به انتخابات آسیب می زند ، ببندیم.

بیشتر بخوانید  موقعیت نامشخص 4 چهره اصلی از رفسنجان برای آخرین بازی فصل

دیدگاهتان را بنویسید