هیئت اتحادیه اروپا در انتخابات نوامبر از ونزوئلا بازدید کرد



گزارش شده است که یک هیئت اتحادیه اروپا برای ارزیابی وضعیت برای ایجاد یک مأموریت نظارت بر انتخابات برای انتخابات فرمانداری و شهرداری 21 نوامبر وارد ونزوئلا شد.

به گزارش ایسنا ، به نقل از بلومبرگ ، طبق چهار منبع آگاه ، این گروه از اتحادیه اروپا با مقامات وزارت امور خارجه ونزوئلا و شورای انتخابات این کشور که مسئول برگزاری انتخابات است دیدار کرد.

منابع همچنین گفتند که نمایندگان اروپایی با رهبران احزاب سیاسی شرکت کننده در انتخابات آینده ونزوئلا و کارشناسان سیاسی در هفته آینده گفتگو خواهند کرد.

طبق بیانیه کالج انتخاباتی ، کمیته فنی سه نفره و چهار کارشناس انتخابات تا 23 ژوئیه در ونزوئلا باقی خواهند ماند.

پس از آنكه مخالفان ونزوئلا انتخابات ریاست جمهوری 2018 و انتخابات پارلمانی 2020 را تحریم كردند و ادعا كردند كه هیچ تضمینی برای آزاد و منصفانه بودن آن وجود ندارد ، دولت نیكولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا امتیازات مخالفان را در مورد خواسته های آنها اعطا كرد ، مانند دو مورد. وی سال گذشته تعدادی از معاونان آنها را به شورای پنج نفره انتخابات معرفی و چندین زندانی سیاسی را آزاد کرد.

هنوز مشخص نیست که ایجاد کمیته مشاهده اتحادیه اروپا برای تحریک مخالفت با انتخابات کافی است یا خیر.

خوان گیدو ، رهبر مخالفان ونزوئلا گفت که شرکت در انتخابات محلی منوط به تضمین و توافق قبلی بین احزاب سیاسی مخالف است. وی گفت: “امیدواریم این سفر چیزی فراتر از یک رویداد رسمی باشد.”

انتهای پیام

بیشتر بخوانید  جزئیات تجارت ایران و آمریکا

دیدگاهتان را بنویسید