هویج کیلویی ۲۲ هزار تومان ناقابل!


به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، به دنبال افزایش ناگهانی قیمت برخی محصولات در سال‌های اخیر همچون پیاز، سیب‌زمینی، گوجه، موز و … این بار نوبت به هویج رسید.

در حالی که هیچگاه قیمت هویج به بیش از هشت هزار تومان صعود نکرده بود، اما طی روزهای گذشته مشاهدات میدانی در میوه فروشی‌های سطح شهر شیراز خبر از رسیدن قیمت این صیفی به کیلویی ۲۲ هزار تومان می‌دهد.

محبوبیت این محصول زمانی بیشتر شد که کرونا شیوع پیدا کرده و پزشکان جهت تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر این بیماری مصرف هویج را پیشنهاد کردند.

 به طوری که طی روزهای گذشته اعتراضات مبنی بر کمبود و افزایش قیمت چشمگیر این محصول بالا گرفته است.

 مسئول اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی شهر شیراز ضمن تایید موارد ذکر شده در ادامه، علت این موضوع را خشکسالی و کشت پایین هویج عنوان کرد.

عابدی اظهار کرد: امسال کشت هویج در استان فارس بسیار پایین آمده به طوری که نیاز شیراز از شهر الیگودرز تامین می‌شود.

 وی در ادامه عنوان کرد: پس از ورود، این محصول باید به شهرک صنعتی جهت پاکسازی و بسته بندی نیز منتقل شود.

مسئول اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی شیراز با بیان اینکه طی شدن همین مراحل نیز بر افزایش قیمت این محصول ارتباط مستقیم دارد، در ادامه افزود: این نکته را نیز باید مورد توجه قرار داد که هزینه‌های تولید، کرایه حمل و نقل، دستمزد کارگر و… نیز افزایش یافته است.

عابدی در ادامه علت کمبود این صیفی را بالا رفتن تقاضای مردم به جهت پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری کرونا عنوان کرد و گفت: این در حالی بوده که شرایط در دیگر شهرها نیز به همین صورت است.

بیشتر بخوانید  سفر وزیر بهداشت به آذربایجان غربی - خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

انتهای پیام/ن


دیدگاهتان را بنویسید