هوجا: جنایات خشونت آمیز علیه نوجوانان یک نگرانی جدی برای جامعه است



یک کارشناس حقوقی گفت: جرایم خشن نوجوانان نگرانی جدی برای جامعه است و در آینده پیامدهای منفی به همراه خواهد داشت.

سید مهدی حجتی در گفت وگو با ایسنا ، در رابطه با ضرب و شتم یک دختر نوجوان در روزهای اخیر اظهار داشت: و سطح و آستانه تحمل بسیار کاهش یافته است ، و عدم هدف در زندگی و عدم آموزش در زمینه کنترل خشم ما را بر آن داشت تا شاهد چنین پدیده هایی باشیم.

این حقوقدان با تأکید بر اینکه خرده فرهنگ های شکل گرفته در اقشار مختلف جامعه و در میان نوجوانان مورد غفلت واقع شده اند ، گفت: این خرده فرهنگ ها به تدریج باعث ایجاد گروه هایی از نوجوانان با دیدگاه ها و دیدگاه های مختلف در مورد “زندگی و ارزش های حاکم بر زندگی اجتماعی” شوند و در برخی موارد ، به دلیل اینکه ابزار یا کارکرد خاصی برای تعرفه های خود ندارند ، به نقض هنجارها در جامعه تبدیل می شوند و از فضای مجازی برای توسعه خرده فرهنگ گروهی خود استفاده می کنند.

حجتی گفت: پدیده های خشن که در گروه سنی نوجوانان و دختران جوان به صورت برهنه مشاهده می شود ، به آسیب شناسی جدی نیاز دارند. روند فعلی فرایندی مناسب برای فرهنگ و آموزش غالب در کشور نیست. که در چهار دهه گذشته آموزش داده ایم.

این عضو هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز با اشاره به تفاوت وضعیت واقعی و آموزش همگانی در رسانه ها گفت: “مسئولان مربوط به آموزش نوجوانان ، فقط از نظر آنها در مورد مسائل روز و نوجوانان نگاه می کنند این و تصور غالب این است که روشهای آموزشی مورد استفاده در مدارس و رسانه ها از کیفیتی برخوردار هستند که می توانند نتیجه خوبی داشته باشند ، اما واقعیت این است که آنچه مقامات سعی می کنند انجام دهند به عنوان یک پایه و اساس برای سیستم آموزشی است. برای آموزش کودکان و نوجوانان با واقعیت بیرونی جامعه مطابقت ندارد و به همین دلیل برنامه های آموزشی در کشور ما ، با وجود تمام هزینه های مرتبط ، نتوانسته اند نتیجه قابل قبولی داشته باشند.

بیشتر بخوانید  واریز معوقات رتبه‌بندی معلمان | حقوق شهریورماه معوقات به حساب آنها واریز شد

این وکیل گفت: “ممنوعیت خرید و فروش سلاح سرد به خودی خود نمی تواند مانعی برای ارتکاب چنین جنایات خشن باشد ، همانطور که در قانون الحاق دو تبصره به ماده 617 از کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی ، که در دسامبر 2017 ، حمل چوب ، شمشیر ، خفاش و دستکش بوکس به منظور درگیری فیزیکی جرم شناخته شد و واردات ، تولید و عرضه چنین سلاح هایی ممنوع شد و مرتکب آن به درجه 6 محکوم شد. اما این ممنوعیت ها به تنهایی نمی توانند بازدارنده جرم باشند. بنابراین ، به جای تکیه صرف بر ابزارهای قانونی ، لازم است از طریق راه های دیگر از جمله فرهنگ سازی ، آموزش صحیح ، افزایش عزت نفس نوجوانان و تعیین اهداف زندگی برای آنها و ایجاد نوجوانان ، از گام نهادن در مسیر جنایت جلوگیری شود. نگرش مثبت به زندگی.

وی در پایان گفت: “بزهکاری نوجوانان خشن یک هشدار جدی برای جامعه است و در آینده پیامدهای نامطلوبی به همراه خواهد داشت. به یاد داشته باشید که پدیده پرخاشگری در میان نوجوانان رابطه مستقیمی با شرایط اجتماعی دارد و عوامل مختلفی از جمله شکست ، خشونت رسانه ای یا خشونت خانگی ، تحریک پذیری و عدم توانایی در کنترل خشم در موقعیت هایی که نوجوانان در جامعه هستند ، می تواند منجر به پرخاشگری یا وزن آن در سطح جامعه

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید