مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

هوای پایتخت در وضعیت “قابل قبول” قرار داشت

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، پیش بینی های شرکت کنترل کیفیت هوا از تهران حاکی از آن است که بامداد روز جمعه (11 اردیبهشت) با وزش باد موثر و کاهش تردد خودروها در ایام تعطیلات، کیفیت هوای بیشتر مناطق در استان تهران کاهش می یابد. قابل قبول وزش باد موثر در طول روز از تجمع آلاینده ها جلوگیری می کند و با کاهش نسبی سرعت باد تا اواخر وقت روز جمعه و افزایش ترافیک عصرگاهی، غلظت ذرات تا حدودی افزایش می یابد که در برخی نقاط تردد باعث کاهش کیفیت هوا می شود.

کاهش سرعت وزش باد تا صبح روز شنبه (3 اردیبهشت) ادامه دارد و پراکندگی آلاینده ها محدود می شود، البته پیش بینی می شود کاهش تردد خودروها در روزهای تعطیل وضعیت قابل قبولی را در اکثر مناطق ایجاد کند. جو نسبتا آرام در طول روز با افزایش نسبی دما می تواند شرایط مساعدی را برای تولید و افزایش غلظت آلاینده های ازن در مناطق خاص ایجاد کند.

بدون تاثیر وزش باد تا ساعات پایانی روز شنبه و افزایش ترافیک عصرگاهی، افزایش غلظت ذرات و وضعیت نابسامان برای اقشار آسیب پذیر در مناطق پرتردد پیش بینی می شود.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی 24 ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون» با میانگین 97 بوده و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبولی قرار دارد. شاخص آلاینده در حال حاضر “ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون” با میانگین 90 و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

بیشتر بخوانید  خبر خوب برای دولت / مردم
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *