طبق گزارش ها آژانس تسنیم هشیار نادی با اشاره به اینکه تقاضای اجاره یکی از مهمترین مشکلات در بخش هواپیمایی ایران است ، گفت: تعداد ایرلاین های ایرانی در مقایسه با سایر کشورها بسیار زیاد است.
وی افزود: به عنوان مثال در کشورهای اروپایی علی رغم حجم زیاد سفرهای داخلی و بین المللی 5 یا 6 شرکت هواپیمایی وجود دارد اما در کشور ما حدود 20 شرکت هواپیمایی وجود دارد که اغلب ناکارآمد هستند.
وی با بیان اینکه افزایش خطوط هوایی از زمان دولت حسن روحانی آغاز شد ، افزود: این یک اشتباه بود ، به خصوص که این شرکت ها حداقل شرایط استاندارد را برای ایجاد خطوط هوایی مانند سرمایه اولیه و ناوگان جوان و فعلی ندارند.
وی با یادآوری اینکه سرمایه اولیه ایجاد خط هوایی 350 میلیارد تن است ، افزود: اگرچه این رقم برای برخی از کارها بودجه خوبی است و استاندارد کشور برای ایجاد خطوط هوایی کافی نیست. این شرکت ها همچنین برای ساخت و ایجاد تنوع باید از هواپیماهای جدید یا مدرن زیر 5 سال استفاده کنند ، در حالی که بیشتر هواپیماهای آنها اجاره ای ، بی کیفیت ، منسوخ و تکثیر هستند.
این اقتصاددان اظهار داشت: در حال حاضر فوری ترین کار اتحاد این شرکت های کوچک و ایجاد شرکت های بزرگ است ، زیرا در نهایت حضور 4 یا 5 شرکت هواپیمایی بزرگ در کشور از بیست شرکت کوچک و ناکارآمد بهتر است.
وی افزود: بنابراین ، اگر به عنوان مثال به یكی از این شركت ها اطلاع داده شود كه همه می توانند حداقل 10 هواپیمای عمرانی زیر 5 سال داشته باشند ، این شركت می تواند مجوز تاسیس شركت هواپیمایی را اخذ كند ، از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری می كند. ”
نادی گفت: در منطقه زمینی مشکل برطرف می شود و به عنوان مثال اگر این شرکت 50 دستگاه اتوبوس نداشته باشد مجوز تأسیس شرکت حمل و نقل را دریافت نمی کند. این را باید در بخش هواپیمایی نیز در نظر داشت.
نادی با تأکید بر بازنگری ساختاری در بخش هواپیمایی ، گفت: “ساختار ایرلاین ها نیز نیاز به بازنگری دارد ، یعنی. ساختار سازمانی ، قوانین ، مقررات ، مأموریت و چشم انداز شرکت های هواپیمایی به ویژه در زمینه مقررات به شدت به روز می شوند. “سم زدایی و انعطاف پذیری با شرایط روز. بدون شک ، اکثر شرکت های هواپیمایی از انعطاف پذیری لازم برخوردار نیستند ، باید سندی برای همکاری حرفه ای و تخصصی تهیه شود.
وی افزود: به نظر می رسد صنعت هواپیمایی ادغام لازم را ندارد. همه اشخاص حقیقی ، حقوقی ، تأثیرگذار و تأثیرگذار در این صنعت ، باید نقش خود را به عنوان معمای مکمل این فعالیت بازی کنند.
به گفته وی ، سندی برای ایمنی و عکس العمل سریع مانند occ باید تهیه شود. ایمنی ، ساختار آن ، تأثیر زیادی در کیفیت ، سرعت شفافیت ، عزم و امنیت دارد. متأسفانه جای خالی مرکز کنترل عملیات که ساختاری بلامنازع در این صنعت است به شدت احساس می شود.
وی اظهار داشت: برای نیازهای صنعت (شامل تعداد هواپیما ، صندلی ها ، نوع هواپیما ، تعداد و تنوع نیروی انسانی مورد نیاز) باید سندی کوتاه ، میان مدت و بلند مدت تهیه شود. تأمین صندلی ، تنوع هواپیما ، تعداد هواپیما و همچنین نیروی انسانی مورد نیاز کاملاً تخصصی است که اگر جدی و حرفه ای گرفته نشود ، هزینه های صنعت به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.
نادی ادامه داد: باید سندی تهیه شود که نشت های داخلی و خارجی در صنعت را توضیح دهد (پیش شرط کلاهبرداری) ، شامل محتوا ، امور مالی ، نیروی کار ، قراردادها ، خرید هواپیما و شناسایی نقاط حساس ، سایه و اتصال. یعنی درک نقاط نشت و تلفات در این صنعت یک موضوع کاملاً تخصصی و تخصصی تلقی می شود.
وی یادآور شد: R&D باید بین بخشهای تخصصی و دانشگاهی برای توسعه منابع انسانی ، ظرفیت فنی و صنعت تشکیل شود. در حال حاضر ، ارتباط با جوامع علمی ، دانشگاهها ، نخبگان و کسانی که از دانش مدرن در جهان بهره مند می شوند ، آنطور که باید جدی گرفته نمی شود.
وی تأکید کرد: باید سندی در مورد روشهای شناسایی ، جذب و استفاده از منابع داخلی و خارجی تهیه شود تا از طریق استفاده از ظرفیت قانونی و واقعی ، فرآیندها اطمینان ، بهبود و اخلال ایجاد شود. مطمئناً نمی توان نقش افراد تأثیرگذار محلی و خارجی را در توسعه ، ارتقا یا حتی موانع دست کم گرفت.
انتهای پیام /