هواشناسی هشدار داد | وضعیت زرد برای این استان ها



آنچه دیگران می خوانند:


طبق اخبار شما: سازمان هواشناسی در خصوص فعالیت سامانه بارشی و ارتفاع امواج در نقاطی از کشور اخطار زرد صادر کرد.

سازمان هواشناسی نسبت به فعالیت سامانه بارشی و تشکیل جریان های خزری و در نتیجه رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید و احتمال بارش تگرگ از فردا (18 تیرماه) در شمال غرب کشور هشدار زرد داده است. ) تا یکشنبه (11 ژوئیه).

منطقه تحت تاثیر این سامانه بارشی روز جمعه ۱۸ تیرماه، اردبیل و شمال استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، شنبه ۱۹ تیرماه، اردبیل، گیلان، مازندران، دامنه ها و ارتفاعات گلستان و شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی. استان ها و یکشنبه 20 تیر در شمال شرق آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی.

با توجه به شرایط اعلام شده احتمال آبگرفتگی معابر، لغزندگی معابر، احتمال روان شدن آب، رعد و برق، وزش باد، در مناطق در معرض گرد و غبار، احتمال آسیب به سازه های موقت از جمله بنرها، داربست ها وجود دارد. و بیلبوردها و احتمال شکستن درختان کهنسال وجود دارد لذا توصیه سازمان هواشناسی پرهیز از کمپینگ و برپایی چادر در حاشیه و بستر رودخانه ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه ها، احتیاط در سفرهای خارج از شهر، احتیاط در فعالیت های پیاده روی و … تردد عشایر، آماده‌سازی خدمات اجرایی و بشردوستانه و پاکسازی دهانه‌ها، احداث پل، لایروبی قنوات و قنات را توصیه کرد.

بیشتر بخوانید  بازدید معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از شیراز

بر اساس این هشدار، شیب فشار و تغییرات توده هوا از روز شنبه 19 تیر لغایت دوشنبه 21 تیرماه افزایش می یابد و در نتیجه وزش باد نسبتا شدید تا شدید در مناطق مستعد گرد و غبار پیش بینی می شود.

منطقه تحت تاثیر این سامانه روز شنبه 19 تیرماه، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شرق سمنان، ایلام و غرب استان های کرمانشاه و خوزستان، یکشنبه 20 تیرماه، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، نیمه شرقی سمنان، شمال سیستان و بلوچستان ، ایلام و خوزستان و دوشنبه 21 تیرماه، خراسان رضوی، سمنان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، ایلام و غرب خوزستان.

در مناطق مستعد برخاستن گرد و غبار، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال آسیب به تجهیزات شهری و برون شهری مانند افتادن بنرها، بیلبوردها، داربست ها و سازه های موقت، احتمال سقوط اجسام از ارتفاع و احتمال شکستگی نهال و… درختان کهنسال پیش‌بینی می‌شود برای این منظور سازمان هواشناسی پرهیز از حرکت غیرضروری بیماران تنفسی، سالمندان و کودکان، پرهیز از کویر نوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور را توصیه می‌کند. و نه پارک خودرو در کنار ساختمان های نیمه کاره و درختان کهنسال در مناطق مذکور توصیه می شود.

همچنین سازمان هواشناسی کشور در اطلاعیه ای دیگر نسبت به افزایش سرعت باد و ارتفاع موج هشدار داد.

بر اساس این اخطار، از روز جمعه 18 تیرماه تا دوشنبه 21 تیرماه سرعت باد به 30 گره، ارتفاع موج در سواحل بین 1 تا 1.7 متر و در داخل تا 2.2 متر افزایش می یابد. دور از ساحل با تاکید بر سواحل جنوب استان بوشهر و سواحل غربی استان هرمزگان برای برخی مناطق پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید  دلار پرواز کرد! / شوک شدید مذاکرات احیای برجام به بازار ارز

منطقه تحت تاثیر این سامانه در روز یکشنبه 11 تیرماه خلیج فارس، مناطق ساحلی و ساحلی استان های خوزستان، بوشهر و هرمزگان و روز دوشنبه 12 تیرماه نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس، مناطق ساحلی و ساحلی خوزستان و بوشهر است. استان ها

غرق شدن شناگران و غواصان، اختلال در تردد دریایی توسط شناورهای سبک و صیادی، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافری و آسیب دیدن تورها و قفس‌های ماهیگیری برای پرورش ماهی و اختلال در فعالیت‌های دریایی در سواحل از پیامدهای خطرات مذکور است. توجه شهروندان به فعالیت های شنا و غواصی، جلوگیری از تردد شناورهای سبک و ماهیگیری و انجام فعالیت های تفریحی به ویژه در جزایر، اتخاذ تدابیر لازم برای عبور ایمن شناورهای مسافری و تجاری و فعالیت های دریایی در دریا

در ادامه این اطلاعیه هشدار افزایش سرعت باد و افزایش ارتفاع موج از بامداد روز شنبه 19 تیرماه تا شامگاه یکشنبه 20 تیرماه صادر شده است.

بر این اساس افزایش سرعت باد تا دامنه 28 گره، افزایش ارتفاع موج بین 1 تا 2 متر در سواحل و بین 2 تا 2.5 متر در نواحی ساحلی دریای خزر، مناطق ساحلی و ساحلی استان های گیلان و مازندران غرق شدن شناگران و غواصان، اختلال در تردد دریایی توسط شناورهای سبک و صیادی، احتمال ایجاد اختلال در تردد شناورهای مسافری و آسیب دیدن تورهای ماهیگیری و قفس های پرورش ماهی مشاهده می شود. و اختلال در فعالیت های دریایی ساحلی از اثرات مخاطره آمیز ذکر شده است.

در این راستا سازمان هواشناسی کشور توصیه کرد: از انجام فعالیت های شنا و غواصی خودداری و برای جلوگیری از تردد شناورهای سبک و صیادی و انجام فعالیت های تفریحی به ویژه در جزایر، اقدامات لازم برای عبور ایمن مسافران انجام شود. کشتی ها و کشتی های تجاری و فعالیت های دریایی در دریا.

بیشتر بخوانید  امیدوار باشیم بررسی پیشنهادها در واشنگتن مدت زیادی طول نخواهد کشید

هشدار زرد به این معنی است که یک پدیده جوی رخ خواهد داد که ممکن است باعث اختلال در سفر و فعالیت های روزانه شود. این هشدار برای آگاهی مردم صادر شده است تا بتوانند برای مواجهه با پدیده جوی کمی شدیدتر از حد معمول آماده شوند. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا در صورت لزوم اقدامات لازم را انجام دهند.


دیدگاهتان را بنویسید