هواشناسی امروز ۱۴۰۱/۰۸/۱۵ | وضعیت آب و هوا تا چند روز آینده چگونه است؟



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس تحلیل نقشه های سینوپتیک و پیش آگهی سازمان هواشناسی، امروز در شرق اردبیل، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و خراسان شمالی ابرناکی بارش باران، وزش باد شدید گذرا و کاهش دما پیش بینی می شود. دریای خزر بی قرار خواهد بود شدت بارندگی امروز برای استان های گیلان و غرب مازندران است.

در اردبیل، ارتفاعات آذربایجان شرقی و البرز بارش ها به صورت برف و در خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و کرمان افزایش ابر، وزش باد و گاهی رگبار باران است.

روز دوشنبه این وضعیت در مناطق یاد شده ادامه دارد و بعد از ظهر در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان وزش باد و بارش پراکنده باران و امروز در مرکز و فردا در شرق خلیج فارس خواهد بود. .

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از روز سه شنبه، بارش ها در سواحل شمالی و استان های واقع در شرق کشور کاهش یافته است، بارش شدید باران و وزش باد شدید همراه با کاهش دما رخ می دهد و بارش برف نیز پیش بینی می شود. برخی از مناطق شمال شرق

در غرب، شرق و اردبیل و در مناطق کوهستانی رگبار و برف پیش بینی می شود. همچنین در این روز در دامنه های زاگرس واقع در استان های کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس و جنوب ابرناکی اصفهان بارش پراکنده باران، رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود. روز چهارشنبه در شمال غرب، یزد، کرمان، هرمزگان، جنوب استان های فارس، بوشهر و سیستان و بلوچستان افزایش ابر، رگبار، در برخی نقاط همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود. در پایان زمان بارش ها از سواحل غربی دریای خزر آغاز می شود. روز پنجشنبه جوی آرام در نیمه جنوبی کشور حاکم است و در سواحل شمال غرب و غرب دریای خزر هوای ابری و بارش باران پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید  کاهش شدید قیمت طلا و نقره در روز گذشته

شرح سیستم اول: تأثیر سیستم بارشی

زمان شروع: یکشنبه 1401/08/15

زمان پایان: چهارشنبه 18.08.1401

نوع خطر: باران، رعد و برق در ارتفاعات و نقاط سردسیر، بارش برف، وزش باد شدید گذرا در نقاط مستعد گرد و غبار.

حوزه اثر:

یکشنبه 1401/08/15: اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان شمالی رضوی، آذربایجان شمالی شرقی، سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و ارتفاعات قزوین، البرز، تهران و سمنان.

دوشنبه 1401/08/16: اردبیل، آذربایجان شمال شرقی، شمال آذربایجان، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و زنیان، قزوین، البرز، تهران و ارتفاعات سمنان.

سه شنبه 17/08/1401: اردبیل، گیلان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی شرقی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، زنجان، قزوین، ارتفاعات البرز و تهران، خوزستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری و بویار احمد، بوشهر، غرب و شمال فارس، جنوب و غرب اصفهان.

چهارشنبه 1401/08/18: اصفهان، یزد، کرمان، فارس، خوزستان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی رضوی، خراسان جنوبی، لرستان، جنوب مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و آذربایجان غربی و احمد آذربایجان شرقی.

اثر خطر: احتمال جریان آب، لغزندگی جاده ها، اختلال در تردد بین شهری به ویژه هنگام عبور از گردنه های کوهستانی، احتمال ریزش کوه، احتمال آبگرفتگی محدود جاده ها، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و احتمال خسارت. . صنعت کشاورزی

توصیه: احتیاط در سفرهای خارج از شهر، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی و تردد عشایر عشایر، تسریع در کاشت محصولات پاییزه و تسریع در برداشت محصولات آماده.

شرح سیستم دوم: افزایش گرادیان فشار

زمان شروع: یکشنبه 1401/08/15

زمان پایان: چهارشنبه 18.08.1401

نوع خطر: باد شدید گذرا در مناطق مستعد گرد و غبار

بیشتر بخوانید  اعلامیه دریافت طرح تقویت سازمان فوق العاده کشور

حوزه اثر:

یکشنبه 1401/08/15: خراسان شمالی، سمنان، قم، تهران، البرز، شمال مرکزی.

دوشنبه 16/08/1401: سمنان، جنوب تهران، جنوب البرز، جنوب شرق خراسان رضوی، شمال مرکزی.

سه شنبه 17/08/1401: جنوب خراسان رضوی، نیمه شرقی خراسان جنوبی، جنوب و شرق سمنان، جنوب تهران، قم، مرکز و جنوب البرز.

چهارشنبه 1401/08/18: فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب و غرب اصفهان، شرق لرستان، شرق خراسان جنوبی، یزد و جنوب شرق خراسان رضوی.

اثر خطر: احتمال سقوط اجسام از ارتفاع، احتمال آسیب به سازه های موقت، احتمال سقوط تابلوهای تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهنسال، امکان کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید و امکان تاخیر در پرواز .

توصیه: در ترافیک مراقب باشید، از فعالیت بدنی در فضای باز بخصوص برای گروه های حساس خودداری کنید، از توقف و پارک خودروها در اطراف درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره، استحکام ساخت و سازهای موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه ها خودداری کنید.


دیدگاهتان را بنویسید